Monday, June 20, 2011

Padang Trip Day 4

Hari nie hari terakhir aku kat padang. pagi2 buta lagik dah bangun seawal jam 4 pagi. nak mandi2 n bersiap2 tuk pulang ke tanah air tercinta. huhuhuhuhu.. mak pun nampak cam dah cergas siapkan seme barang2 tuk dibawa pulang. dari aku bawa beg kecik jer.. menjadik bag yg sangat padat n berat... huhuhuhuhu...

alamak terlupa lagik... semalam ada jln2 kat tempat perusahaan tradisional kerepek n kopi. so dapatlah rase air mulberi ke apatah ngan pisang salai. lain2 ada jual kulit kayu manis..sesuai arr nak guna tuk perubatan aku nanti, then beli kerepek2 ntah apa2 tuk saper pun aku tatau. sampai kena buh lam kotak, seal cantik2 supaya x pecah time bawa balik nanti.

sempat gak arr aku n mak breakfast kat hotel nie dulu. ada roti n menu soto padang. cuma yg menarik soto padang nie adalah soup ayam yg dimakan bersama nasi putih. kalu kat mesia soto tu adalah nasi himpit bersama kuah soup special punya. maybe lain2 negara lain2 ler cara makanannya even nama makanan tuh sama kan... hehehehehe...

perjalanan pagi yg awal membuatkan driver nie drive punyalah pelan nak sampai kat airport. kalu aku drive mesti x sampai 20min da sampai, nie dia ambik masa lebih kurang 45 minit ... huhuhuhu.. lagipun pagi nie x jammed so maybe dia bawak pelan2 kut.. hmmm..

pas bagi tip kat driver.. aku n mak check in masuk.. seme barang2 leh masuk kargo coz'aku da beli berat siap2 time beli air flight arituh. sebelum lepas kastam, kena bayar air port lam 100K rupiah.. lebih kurang lam rm35 gitu.. mesti lam duit indon.. then baru leh lepas kastam indon..

masuk kat tempat menunggu yg kecik nie.. siap ada wifi tuh.. aku dapatlah guna hp aku yg dah baper ari x on.. hehehehee.. terasa amannya hidup biler xder sebarang call or message yg menakutkan aku.. hhahahaahaha..

aku selamat tiba kat kl lam area kul 10am.. bayar parking lam rm120++ gitu.. then singgah umah mak.. baru pulang ke rumah sendiri....hehehehe...

perjalanan yg baik bagi aku.. yg memerlukan ketenangan diwaktu nie.. bersama mak aku terasa kasih sayang yg mendalam mak pada aku. even kekadang aku nakal, or x dengar ckp mak, masih gak tetap mak sayang pada aku. aku pun sayang kat mak gak. insyaAllah kita akan buat journey lagi sama2 yer mak.. hehehehee.. salam sayang anak mak... ku doakan mak panjang umur diberikan kesihatan yg baik.. supaya aku dpt bawa mak jln2 lagik..

No comments:

Post a Comment