Monday, June 20, 2011

Padang Trip Day3

Sebaik jer kitowang abis breakfast.. da siap2 kena bertolak semula ke padang.. huhuhu.. selamat tinggal bukit tinggi yg menyamankan.. lain kali kalu ada masa leh dtg lagik. cuma aku rase lam beberapa tahun nanti aku xmo gi padang lagik.. nak carik destinasi pelancongan yg lain plak.. hahahahahaa..

cam biase akan nampak pemandangan2 yg menarik sepanjang perjalanan nak balik ke padang. on da way tuh, ada satu tempat makan yg menarik betul2 kat tengah2 sawah... tapi mak aku xmo makan.. alasan baru kul 11 pagi.. plus mak xmo makan ikan talapia.. so aku redha jer arr.. aku xkisah sgt coz' aku pun bukan makan ikan talapia.. hahahahahaa...

then singgah lagi few butik2 yg ada. time nie aku mmg xlarat..sepanjang jln asik tutup mata jer membuta.. mak aku jer celik2 x penat tgk pemandangan yg menarik sambil berbual2 ngan driver nie.. seronok agaknya sekali sekala berjalan nie..

biler nak tiba kat area padang, kitowang dibawa lagik pusing2 kat bandar padang nie.. lupa nak citer.. semalam ada gi melawat pasar besar tempat jam gadang tuh.. cam ala2 pasar kadijah coz' majoriti penjual n pembantu kedai adalah wanita. then pastuh ada deretan kuda2 yg bawa org kesana sini. tapi punyalah busuk kuda nie..masyaAllah.. takleh nak citer.. hehehehehe...

da sampai area padang plak, kitowang di bawa melawat tasik apatah.. aku pun ingat.. tapi tasik nie punyalah besar.. then gi melawat pantai, tempat runtuhan hotel ambacang time gegaran melanda bumi indon. ngeri gak tgk coz' leh nampak rangka2 bangunan, besi2 pancang terkeluar dari landasan.. huhuhu.. nasib time nie aku x gi indon.. alhamdulilah.. dengar citer ramai gak jadik arwah.... innalillah...

then melawat jambatan siti burbaya.. salah seorang tokoh wanita yg terkenal kat indon nie. dari jambatan nie cam ada pelabuhan yg boleh gi sebuah pulau yg menarik kat padang nie. byk nampak kapal2 berlabuh kat sini. pelancong dari luar especially omputih mmg berlambak kat sini coz' semenya nak gi pulau.

malam plak stay kat hotel bonda lam pekan padang nie gak. betul2 kat tepi jalan. senang nak gi airport esok pagi2 buta nie coz' flight aku esok pagi2 kul 8am. kurang2 kul 6 pagi da nak bertolak.. hehehehe.. kalu flight aku petang, langsung arrr xder gi melawat2 sekitar padang nie coz' majoriti pelancong suka duk kat Bukit Tinggi je.....

cuma cuaca kat padang nie agak panas, nasib baik ada aircond.. jadik leh lah berehat secukupnya sebelum perjalanan pulang keesokkan harinya.. selamat malam indon....

No comments:

Post a Comment