Monday, June 20, 2011

Padang Trip Day1

Selang 2 minggu pas balik dari phuket.. aku gi plak trip Padang ngan mak. memula patut ada 6 org lam rombongan cik kiah nie..tapi atas masalah2 yg xdpt dielakkan cuma aku berdua sajer yg lepas gi. so selamat tinggal pada seme..aku nak gi jejalan ngan mak plak.. hehehehehe....

tiket flight air asia nie dah beli setahun lebih yg lalu. so mestilah dapat rega yg murah kan. perjalanan pun cuma ambik mase sejam jer. atas flight dah order food sesiap, jadik breakfast atas flight jer arr sambil tgk keindahan awan yg menarik. park kete kat lcct, so aku da kira2 berapa ratus arr kena charge nie balik nanti. hahahahaha..

sampai kat padang dah menanti tour guide nama Bapak Am bersama pemandu nama Bapak Ad. Panggilan mesra bagi org2 kat indon nie aku rase or sebagai tanda hormat kita pada org luar. kalu kat mesia mesti panggil En Am n En Ad kan... huhuhuhu...

Journey nie bermula awal pagi since waktu kl n waktu padang beza 1jam. bertolak dari kl kul 7.50 sampai kat padang baru kul 8.00 waktu indon. best kan.. then pagi sabtu plak tuh.. kenderaan x baper byk lagik. mmg nampak best jln waktu pagi yg aman nie x panas.

dari airport padang, kitowang akan terus pi Bukit Tinggi. Ala2 cam nak gi cameron coz' masa perjalanan lam 2 - 4 jam perjalananan. lam perjalanan, sempat singgah kat few place. pertama skali singgah kat restoran yg namanya restoran sederhana tuk lunch. mmg selera makan coz' perut pun da rase lapar, lagipun masakan padang lebih kurang cam masakan mesia.. tp cawangan restoran nie ada 126 serata indon.. kelas gitu....

aku siap pesan petai rebus, ayam bakar, segala macam lauk2 lagik ader.. tapi manalah terdaya nak abiskan. sini punya fashion seme lauk pauk diletakkan lam mangkuk kecik2..then hidangkan sampai penuh atas meja. mana yg kita makan jer dia kira nanti. so kalu x makan xder lar kena bayar. so jgnlah takut biler diowang bawak hidangan yg cam byk giler nie.. hahahahhahahaa....

since aku ambik pakej nie termasuk makan 3 kali sehari, hotel, jln2... so xder lar bayar. cuma biler aku order jus jer kena bayar. lam lingkungan 10K to 15K rupiah.. kalu lam duit kita kira2 lam RM3.50 to RM5 gitu2.. lebih kurang...

da abis sesi makan2 yg lazat journey sambung lagi menuju ke bukit tinggi. on da way tu singgah kat few butik yg cam lam itineri yg kitowang nak. sempat lah aku ngan mak beli baju t-shirt, kain pasang, blouse, jadik xyah sesusah nak beli kain tuk raya nanti. hahahahahaa...

dah petang sgt..baru sampai kat hotel.. nama hotel pun da lupa.. hahahhahhaa.. menarik hotel nie lam bandar n dekat ngan tempat pelancongan yg sedia ada. Makan malam kat bukit tinggi pun kat restoran sederhana gak.. sambil berbual2 makan.. seronok.. lepak2.. then driver nie bawak gi butik lagik.. beli lagik apa yg patut2.. baru balik hotel tuk berehat n tido... zzzZZzzzz...

No comments:

Post a Comment