Thursday, June 2, 2011

Phuket Trip Day 1

Selamat Pulang ke tanah air.... hehehehe.. aku selamat pulang ke tanah air tercinta setelah menghabiskan 3 hari 2 malam percutian ke Phuket bersama rakan2. trip yg dirancang almost 1 tahun lepas akhirnya selamat ditempoh bersama kawan2 yg sekepala rasanya lah even baru baper ari berkenalan. hehehehe..

Day 1. (30hb May 2011)

Seawal jam 4.30am dah terjaga.. giler awal bangun tu.. flight kul 7.30am.. setelah malamnya bersiap2 packing barang, pagi nie bersiap2 nak kuar rumah.. lam kul 5.30 am jln agak lengang. tapi lori besar2 n bus byk lar plak time2 camnie. lam kul 6.30am baru ler sampai ke LCCT. giler da terlambat tuh..terus jer check in nasib baik ada lagik org, else mesti da melepas aku dibuatnya.

cepat2 berjalan2 n lari2 masuk ke lam ruang berlepas plak. group kitowang seramai 10 org nie cam giler berjln punyalah jauh nak naik flight. dah tu kitowang yg terakhir naik plak. huhuhu.. harus cam nak tercabut jantung aku dibuatnya. sabar jer arrr..

masuk lam flight terus terasa lapar. order lar nasi lemak with air mineral baru rase lega sket. member2 yg sampai awal tadi dah cekik mcd pun boleh makan lagik nasi lemak ahahahahahahaa.. bau aroma nasi lemak mmg menyucuk2 hidung sesaper yg terbangun pagi2 nie. keh keh keh keh...

lam sejam lam perut aeroplane nie sampai dah.. huhuhu.. masa hilang sejam. so lebih kurang cam waktu bertolak jer sampai kat phuket nie. sambutan dari kastam agak x memberangsangkan. tapi x menjadi hal..janji lepas. hahahahaha..

tourist guide yg bawa kitowang nie nama dia sky. org penang so komunikasi agak senang sket. kalu dapat local tour guide mau ler cam ayam n itik berckp2. hehehehe.. dia bawa kitowang gi minum kat gerai islam rasanya.. aku pesan air milo ais.. rasa ntah apa2.. minum ajer lah.. manis jer boleh tahan.. rase milo ado2 jer.. then makan pulut panggang.. ada member makan ntah apa kuih.. sebat jer arrr. nak tanya nama kuih pun cam susah sgt kan..

then lima jam pertama terus sky bawa kitowang pusing2 phuket nie. memula gi tempat pemborong t-shirt. org patani rasanya tokey dia boleh ckp melayu pelat2 gitu.. mmg murah dan berbaloi beli kat sini. mmg rugi arr kalu saper xmo beli kat sini. nama kedai dia aku da lupa. aahahahaha..

sempat lagik tu aku beli air mineral, buah mangga lepas abis aktiviti membeli apa yg patut2 kat sini. lam cuaca yg ala2 panas nie mmg kena minum byk air mineral else nanti mudah batuk n selsema.

seterusnya kitowang dibawa gi tempat kilang gems. mmg cantik n cam tempat org kaya2 jer kat sini. pembuatan batu2 gems yg mahal2 n yg kualiti berpatutan pun ader. mmg salah satu daya tarikan pelancong yg menarik bagi aku. ingatkan phuket nie ada pantai jer kan.. mesti korang pun x percaya.. hahahahahaha...

siap dpt welcome drink then ada pertunjukan mini tempat2 nie.. jln2 lam kilang gems nie cam bercahaya2 gitu. da abis lawatan kat sini, dpt lagik air free. mana lah tak famous tempat nie..layanan first class gitu. tempat duduk yg disediakan pun cam kat lounge2 hotel gitu. two thumbs...

dari kilang gems gi melawat tempat kilang lebah plak. kat sini pun same. mesti kasik welcome drink. then ada promo pasal produk2 lebah nie. aku dpt ler merasa ice cream dari perisa lebah nie. boleh tahan ler sedap kalu makan. hahahahha.. korang cuba sendiri then korang tau arr nanti.

next destination gi temple yg paling besar kat phuket nie. aku mmg da letih time nie so aku x turun. member2 jer turun ambik gambar lebih kurang dan semenya cepat2 masuk lam van semula. panas ler wey nak duk kat luar lama2. hahahahahaa..

since aku ada citer nak tgk tempat shooting range, sky bawak kitowang gi kat shooting range. so dpt lah aku try menembak kat sini. lam harga 900B, dpt 10 butir peluru dan menembak guna senapang. good experience for me... sebab aku mmg sket menembak..then dpt plak markah 85/100. hehehehe.. oklah tu for org yg selalu menembak pakai M16. hahaahaahaha..

perut pun da lapar time nie. so kitowang singgah kat kedai islam yg jual tomyam n thai food. order yg set consist of ikan siakap 3 rasa, telur dadar, ayam masak kunyit, tomyam campur, sayur kailan, timun n sambal belacan. nasi putih panas2.. cukup membuka selera... hhuhuhuuhuhuhu... burpp.. alhamdulillah.. kenyang..

barulah kitowang nie seme sampai kat hotel yg kitowang kena stay for 2 night. nama hotel hip, bersebelahan ngan hotel andakira. bolehlah..tengah2 phuket dengan ngan beach n segala datuk nenek kedai2 yg ada kat area2 nie.

nanti sambung citer lagik. .cam berjela aku da tulis kat sini.. hehehehehe

No comments:

Post a Comment