Sunday, June 5, 2011

Phuket Trip Day 2

Pagi2 da bangun.. cuaca pun nampak elok jer. kitowang nak gi phi2 island for island hoping plak. pagi2 breakfast da spoil. cuma ada coco crounch n cornflakes. pastu ada roti putih n roti wholemeal. air plak cuma ada kopi/tea n jus jambu/epal. aku tahan lagik part nie.. tiap2 org akan ditanya.. nak makan apa.. aku ckp standard..coz aku nampak member aku telan elok jer...

sekali aku tanya.. apa lam breakfast tuh.. ada salad.. then franfurter ayam, telur samada mata kerbau or hancur.. then..ada salami..pork... adus... mati terus hasrat aku. member yg da makan telur pun terus tersentap.... nasib aku lum makan lagik... huish.... terus mati hasrat aku nak makan. aku ckp aku xmo..aku nak telur hancur jer.. yg lain2 xmo.. nasib diowang buat lain.. ntah buat ntah tidak.. hmmmm....

then member2 lain terus xjadik order breakfast. makan roti n jem yer. hahahahaa.. ambik towel, van datang.. gerak terus gi hentian nak gi phi2 island.. xleh nak imagine kalu aku termakan tadi.. huhuhuhuhu...

perjalanan ke hentian ambik mase dekat2 sejam gak. pusing2 jln waktu pagi yg x baper nak jammed nie masih ok. sesampai jer kat sini, tgk dah berlonggok2 org seme tunggu nak naik boat. kitowang dpt gelang tangan kaler kuning n turn naik boat lam sejam. sempat lagik tuh diowang ambik gambar sebelum naik boat. hehehehe...

memula boat bergerak lam 10min. kitowang da sampai kat pulau yg pertama apatah namanya. aku pun x ingat. dekat sgt ngan pantai ada hidupan batu karang n ikan yg kaler cantik2 tuh.. yg x bestnya batu karang tajam2 plak area nie. abis luka kaki kitowang terkena batu karang nie. adusssssss... huhuhuhuhu..

nasib agensi yg bawa kitowang nie sediakan makan n air yg secukupnya. kalu still xmo makan gak boleh beli jagung bakar or lain2 food yg dijual kat sini. pokoknya xder lar lapar or kebulur kat pulau nie. mmg destinasi pelancongan yg bagus..

lepas lunch, baru kitowang gerak gi phi2 island. perjalanan ambik mase 30 minit lagik. aku ambik mase tuk tanam diri aku dekat sejam kat sini. konon2nya nak sembuhkan kaki.. hampeh.. kaki aku tambah sakit adalah.... siap tido dengkur2 lagik. hahahahaha..

then gerak lagik ngan boat gi snorkeling tempat lain. cantik gak area2 sini ngan ikan2 yg cantik.. tapi mmg xleh nak lawan pulau perhentian aku rase.. lagik cantik terumbu karang.. ikan2 lagik berkaler2.. hehehehe..

abis sesi island hoping kat sini.. nampak awan hitam berarak plak. hujan mula turun pelan2..... huhuhuhu..rase cam nak tercabut nyawa diowang nie bawa boat sikit punya laju. sakit bontot aku dibuatnya terhentak dek dilambung ombak nie. rase perjalanan x sampai sejam tu cam berjam2 lamanya coz' kena hujan n dilambung lam boat tuh. alhamdulillah...kitowang sampai kat pantai ngan selamatnya..... hehehehe...

abis aktiviti pagi sampai petang... then balik bilik mandi2 rehat.. malam nak kuar hujan lebat plak. so xleh nak jln2 kat pantai phatong nie.. aku cuma temankan member buat rambut tocang halus tuh.. berjam2.. dekat ngan hotel so oklah dekat nak balik. nak merayau jauh2 xleh coz' hujan.. makan pun kat kedai india utara.. punyalah mahal.. roti nan buah rm9.. yg terperanjat.. dhal rega rm19.90 huhuhuhu.. habis aku hirup kuah dhal sampai abis.. mahal nyer pasal plus sedap gak ler.. hahahahaha..

No comments:

Post a Comment