Tuesday, May 17, 2011

Balik Kg

Sepanjang minggu lepas xbyk aktiviti aku buat. daripada gi keje. balik keje.. itu jer aku rase. xder buat aktiviti2 lain pun. so weekend aku ikut osmet gi balik kg kat melaka. even ada perkara yg menyedihkan hati aku berlaku.. aku tabahkan juga. semoga hati aku akan sembuh sendiri lukanya nanti.. amin...

hari sabtu aku menunggu menunggu anak buah yg dijanjikan nak dtg. sebelum tu, kitowang da mkn breakfast mee halus goreng with roti. bolehlah buat alas perut. tapi punya tunggu2 x dtg gak.. last skali kul 3pm kitowang terus gerak gi bandar tuk lunch.. dah lambat gak. perut aku pun da masuk angin..

kitowang gi kat jj melaka. punyalah panas. then ramai plak org hari nie cam biase lah kan. aku pun pelik camner guard nie suh naik atas whereby xder parking kosong pun. dah letih pusing2, aku pun turun kat bawah baru dpt parking. rase nak gelek jer guard sorang nie.

then kitowang gi makan kat chicken rice shop. hari nie ada promo chicken chop hainan. menarik gak set2 menu yg ada kat sini. ada rojak buah, nasi ayam, pai tee, sayur sawi kecik, tauhu besar, bebola ikan soup, ayam hainan yg kaler putih tu. then yg paling lambat dpt mestilah chicken chop hainan. mmg sedap. then ada tambah order lagik.. kerabu mangga.. hehehehe.. selera2 makan....

sebelum masuk kedai chicken rice shop nie sempat lagi aku beli bubur n yoo tiao kat kedai favourite aku. mana lagik kalu bukan you tiao shop. betul2 berdepan jer. dptlah mkn nak lepaskan kempunan di hati. hahahahaha.. petang nanti ada mkn2 lagik.. so xleh mkn byk2 sgt...

sebelum balik singgah dulu kat jj grocery beli durian n buah ceri. balik jer umah terus pulun durian n buah ceri. mmg marvelous n sedap giler. nie gred 99, dtg dari johor katanya. mmg isi yg besar, manis dan tebal, tapi biji lepek kecik. 2 ulas tu rasanya nak terbelahak makan. hahahahaha...

mlm plak gi makan ikan bakar kat crystal bay cam biase. since da ada anak buah osmet yg comel nie. aku x baper mkn sgt. lauk2 dah pilih. ikan siakap bakar sambal, sotong masak tepung, udang masak black pepper, pari salut tepung sambal, ikan kembung asam pedas. burrrppp.. alhamdulillah kenyang. x lupa sempat gak aku makan otak2 satu ketul sebelum seme hidangan nie sampai. hahahahahahaaha...

No comments:

Post a Comment