Saturday, May 28, 2011

Paul

Agak lama aku da x menulis. kesibukan keje n aktivit2 aku yg involve buat mase aku xder tuk menulis cam selalu. so aku kena keje 2 hari weekend nie, aku kena ambik peluang nie tuk update mana2 yg patut2.

2 minggu lepas aku sempat gi tgk movie citer Paul. Citer nie pasal makhluk asing yg terperangkap kat bumi. citer yg kelakar bagi aku yg susah sgt nak ketawe nie. cuma base yg digunakan adalah agak x sesuai tuk sama ada kanak2 or org dewasa coz' penuh lucah n curse sana sini.

makhluk asing nie dah terperangkap kat bumi tuk satu tempoh yg lama. rasanya cam lebih 40 tahun. camner dia dpt nama paul? mudah jer.. kapal paul nie terjatuh atas sekor anjing yg bernama paul. hahahahahaaha.. then sorang budak pompuan tuan punya anjing nie yg jumpa paul nie. selamatkan paul.. but then.. biaselah...

org mana nak percaya citer2 makhluk asing nie. budak pompuan nie di anggap gila sampailah dia jadik tua. then org2 pihak berkuasa kan nak tutup2 citer camnie. .reka2 something yg buat org tua nie jadik lagi teruk dimata masyarakat.. kesian kan...

seterusnya 2 org nerd yg pi pameran angkasawan.. makhluk asing.. terserempak ngan paul nie. time nie journey paul bersama2 diowang mmg kelakar maut. tapi yg pastil paul nie makhluk asing yg betul2 adapt pasal masyarakat manusia.. cuba memahami perasaan n naluri manusia.. hahahahhhaahaha..

kesimpulan nyer aku rase as a human being, kita kena selalu berbuat baik..tak kiralah tu haiwan ke, manusia ker.. makhluk asing sekalipun coz' seme tu ciptaan Allah s.w.t yg Maha Esa.. kehadiran mereka2 nie adalah sebagai ujian dan dugaan tuk kita tempuh hari2 mendatang.. ambik part2 positif yer. kalu tgk part negative jadiklah dia negatif... hehehehehe..

No comments:

Post a Comment