Sunday, May 8, 2011

Water for elephant

Hari khamis plak aku gi tgk movie cam ala2 romantik...water for elephant. citer lakonan hero pontianak yg glamer.. robert pattinson n reese witherspoon sebagai heroin. mmg aku leh tido kalu bab2 tgk citer romantik slow giler ala2 siput tergolek baring nie. hahahahaha
citer nie berkisar di eropah era 60an aku rase. kisah seorang laki yg menjalani hidup yg payah setelah kematian org tua. dah ler xambik exam final year tuk jadi veterinar, then rumah n klinik arwah family pun kena lelong coz' nak guna tuk bayar yuran pengajian dia. arwah ayah dia jenis doc yg baik ati.. biler patient dtg xde duit.. ayam lembu sayur2 pun dia terima.. mana nak ada duit .. dunia dunia..

dlm dia berjalan2 kat landasan train, dia naik train kepunyaan ahli sarkas yg kejam tapi bercita2 tinggi. nasib baik dia diselamatkan oleh org tua yg baik ati. dia pun bekerja sebagai kuli batak merangkap doc veterinar oleh sarkas tersebut. part nie lum ader unsur2 romantik lagik.. so aku tgk penuh konsentrasi.... heheheehe...

part seterusnya biler dia berjumpa ngan wife tokey sarkas nie. muda jelita.. compare ngan boss sarkas yg tua, pemarah dan baran. biler dia ditugaskan train seekor gajah, time nie lar byk adegan2 romantik yg buat aku lelap. mmg berjela2 rasanya.. mmg aku da berdengkur kalu x kena sergah ngan osmet aku. hahahahahaa..

xsesuai bagi tontonan kanak2...tapi kalu nak tgk gak... cover2lah mana yg patut. keindahan seni dan sayang pada haiwan mmg terserlah lam citer nie. byk gak pengajaran2 yg berguna. so korang pergilah tgk kalu terase nak layan perasaan... hahahaa...

No comments:

Post a Comment