Tuesday, May 3, 2011

Sesi Makan2 plak..

Hari ahad bangun lambat lagik.. hari nie ada sesi makan2 kat umah member. aku singgah beli apa2 food yg patut tuk diowang. buah anggur, ayam roasted, oren jus menjadi pilihan aku. elok sampai kat umah member, semenya sibuk memasak. then aku jadik penonton tv n borak2 jer arr sambil2 tu.

byk giler diowang masak. daripada laksa sarawak sampailah nasi berlauk. semenya ader. first time aku tgk org masak laksa sarawak. lauk yg diowang masak adalah ikan goreng, sambal tumis sotong, pajri nenas... since aku da lapar, so aku rembat makan nasi ngan ikan goreng, sambal tumis sotong. xder nak pandang kiri kanan lagik dah.. nasi plak dari beras siam.. huhuhuhu. bertambah ler selera nak makan..

dah makan kenyang2 nie.. mana nak larat makan laksa sarawak lagik. so tunda laksa sarawak tu makan time malam.. petang aku kena gi attend birthday party member lain plak. makan lagik tuh.. hehehehehe..

lam x sampai 2 jam aku dah berada kat umah org lain plak. sebelum tu aku da sesiap ambik member kat area batu 9. perjalanan x baper jammed, tapi kitowang x baper familiar ngan umah, jadik adalah cam sesat2 n tawaf satu taman perumahan yg besar giler. hahahahaha..

kat sini lagi meriah food. ngan budak2 ramai main game, terjerit2.. aku gi lepak kat meja makan utama. ada lasagna, spageti bolognese, nasi warna warni, lauk ayam goreng, kari daging, sambal tomato, satay station, puding, kuih muih, buah.. mmg leh terbarai perut dibuatnya kalu nak rasa seme2 nie.. hahahahaha...

aku cuma makan 2 cucuk satay.. then rase daging seketul.. nasi sesudu.. xleh nak masuk.. aku cuma minum air suam panas byk2.. panas giler bdn aku dibuatnya. then lepak2 ngan member sambil menikmati keindahan umah nie.. mmg sejuk jer.. ada gardening, air yg mengalir lembut.. then ada cam batu2 refleksologi.. kalu terasa sakit mmg best arrr pijak atas batu2 nie. hahahahaha...

malam plak.. aku patut ada sesi karoks.. tapi xjadik.. coz' ada masalah komunikasi. so kitowang lepak kat umah sambil tunggu kawan2 dtg bawa laksa sarawak. aku xpk plak laksa sarawak nie ada byk lauk or bahan2 sampingan.

memula mestilah ada main course which is bihun, or maybe leh makan ngan mee kuning. then ada kuah laksa.. yg nie aku rase diowang beli paste dari sarawak then tambah udang lam tuh. selain tu ada ayam racik2 goreng, telur goreng yg dipotong halus2, sayur sawi yg da celur, fishball, taugeh pun da celur siap2, tauhu goreng, so letak arr mana2 bahan yg korang makan.

lupa plak.. hari nie hari cuti pekerja. so sebelum terlambat..aku nak wish.. selamat hari pekerja.. moga2 seme warga pekerja akan ceria ngan keje2 yg masing2 ader. hahahahahaa..

No comments:

Post a Comment