Saturday, April 24, 2010

thai base restaurant, pavilion

Patut aku da tulis semalam blog nie. tapi aku da penat giler so hari nie aku baru ada mood nak memulis. aku dari pagi dah pi meeting kat klj. since aku flu n batuk diowang kasik aku pakai penutup mulut. barulah aku tau naper org x ske pakai penutup mulut nie. panas n melemaskan. tapi demi seme org aku xmo diowang berjangkit aku pakai gak lah. bile sampai turn aku berckp, aku kata boleh x aku nak tanggalkan coz' aku terasa lemas n nak pengsan. badan aku pun jadik panas sekali padahal aku da pakai sweater. biler terasa nak batuk or bersin barulah aku pasang balik. terasa cam doktor plak biler buat gitu. hahahahahaha

lunch aku pi pv ngan member. nak tengok2 kawasan situ, cam ahli parlimen. hahahahaha. tempat yg menarik n exclusive, parking pun senang dpt cuma nak pi pv tu jer jammed, balik pun sama jammed. terus stuck teruk2 kat area bukit bintang tuh. boleh tahan gak harga brg2 kat sini. termasuk nie kali ke 2 aku dtg sini. aku x baper ske dtg area sini bab jammed teruk2. baik aku pi area mv lagik elok, senang nak balik. apapun sini tempat menarik utk hang out n aku plan nak dtg lagi lam beberapa tahun lagik. hahahahahaha

petang bermulalah journey makan2 bersama member2 futsal aku. dah lama x jumpa diowang nie. kita pun x dapat main futsal sama2 coz' court seme tempat cam da penuh. aku xfamiliar ngan tempat makan diowang nak pi nie. so aku kenalah mengekor diowang. first tunggu perhentian pertama kat depan hospital pantai. seketul2 baru diowang sampai. seme skali ada 4 kete kalu x silap aku. tetiba muncul plak member aku ngan moto dia. aku rasa kesian pun ada apsal minah nie sorang jer naik moto. apsal dia x naik sesama coz' ada 4 kete yg ikut rombongan. sepanjang jln usah dikenanglah, ngan jammed teruk2... pastu ada yg hilang, sesat, salah jalan, hahahahaha.. akhirnya sampai...satu kete terus x dtg coz' da sesat teruk2..diowang balik rumah terus.....

food yg diorder kat thai base nie sedap2 belaka. starting ngan sotong butter, udang butter, tomyam. pastu aku sampai jer tambah lagi order ikan senangin tiga rasa, sayur campur, kerabu mangga. aku order air mangga jombo, mmg besar giler n sesedap rasa. ahahaha... rasa cam x cukup diowang tambah lagi satu butter prawn n butter sotong, tomyam. mmg marvelous habis seme food kat sini especilly sotong butter. sesuatu yg baru bagi aku menu nie. ngan kuah yg agak likat2 sket..sotong lam nie terendam cantik jer. butter prawn usah dikenanglah, udang tengelam dlm sarang telur. agak besar udang dia n rasa masin2 sket. sayur campur lagi kelakar. mentang2 lah minta saiz besar, dia punya potong sayur pun besar2 gak. hahahaha.. kerabu mangga memang sedap tapi xleh lawan dol tomyam punya. hahahaha....

topik2 yg menarik dibincangkan sepanjang makan malam nie. aku dengar jer kawan2 aku ckp since aku x baper sihat. nak ckp pun rasa pedih tekak. so keje aku makan jer sambil dgr diowang berbual. sekali sekala aku ketawe..hahahahaha.. apa yg kelakar pun aku pun tatau. sometime diowang ketawe..aku diam... aku ketawe ...diowang diam... hahahahaha sampai diowang asik tanya aku ok ke tak.... dtg kedai byk org..sampai balik pekerja2 dah angkat kerusi atas meja, kitowang still lagi x bangun2. hahahahahha.. really2 have fun borak2 ngan diowang nie. seme nak bercakap...siap ada yg nak promo products lagi. ada plak yg beli plak tu. very impressive kawan2 aku nie. cuma aku rasa diowang nie seme terlupa nak bincang pasal jersey kitowang . maybe coz' anchor xder. hahahahaha pasnih aku nak ajak diowang gi makan kat restoran cheng ho atau hj shahril plak. sure gempak punya. aku tengah berkira2 nak buat aktiviti apa hari nie. taaadaaaaaaaaa

No comments:

Post a Comment