Thursday, April 7, 2011

Sani Char Kuew Teow

Hari nie aku balik lambat sebab.. meeting berjela2..cam biase arr tuh kan. then budak pakar dtg opis lepas opis hour nak siapkan slide presentation for CO. Jenuh aku nak pilih mana2 gambar yg sesuai nak masukkan, nak buang mana yg x patut n rearrange balik mana yg patut2. aku bernasib baik coz' ada budak pakar yg betul2 minat nak buat benda2 nie seme.. else naya aku... hahahahaha....

since diowang nie datang dari ttdi, aku minta diowang tapaukan kuew teow doli tuk aku. dah ler lunch hour aku x makan per per. so biler dah masuk kul 8pm mestilah perut aku pun berkeriot2.. minta food.. aku balun arr kuew teow nie separuh.. yg lain org lain plak abiskan.. depa pun nak makan gak. hehehehe..

lam kul 9 lebih baru aku gerak balik. then diowang ajak gi makan char kue teow basah kat belakang IB. aku selalu pi lepak area tasik titiwangsa nie.. tapi x perasan plak ader kedai yg best kat sini. maybe coz' happening waktu malam..aku gi plak area siang jer.. so asik makan laksa n air limau kat gerai tepi tasik nie pepetang.. hahahaha..

kedai sani nie betul2 belakang IB bersebelahan ngan satay station. kaler warna kedai pun lebih kurang sama jer.. then patut arr aku x pasan kut. alasan x munasabah.. hahahahaa....

area malam kat sini agak happening coz' ramai gak org lepak2 kat sini. time aku datang nie gang2 big bike singgah.. so kira dpt lah aku cuci mata tgk motor2 favourite aku ... hehehehe...

ok.. meh kita citer pasal kedai sani nie.. jgn melencong byk2 sgt..x elok tuk kesihatan.. menu utama adalah char kuew teow.. ada yg biase n ada yg special.. so boleh pilih mana2 yg berkenan.. menu2 pilihan lain x baper banyak.. tapi aku rase more than enough coz' majoriti seme org order char kuew teow jer. then ader nampak gerai jual kentang spring gak.. maybe anak syarikat kut coz' bayar asing2.

nak citer pasal kuew teow nie.. order yg special.. so ada udang lebih, telur mata, kuew pun byk sket.. n pinggan pun besar arr gak kan. rasa sgt sedap. aku leh makan kesemuanya sekali melainkan kulit udang n pinggan. ada taugeh, telur, daun kucai, udang n rempah2 yg melengkapkan hidangan char kuew teow nie. ala2 cam cina masak punya.. cuma lagi cair n sedap. hahahaa

aku selalu makan kuew teow goreng cina.. rasa mmg sedap.. coz' ada kerang n udang, daun kucai n taugeh.. itu jer patut letak. then char kuew nie version basah punya... mestilah rase xlari byk mana pun.. kira two thumb dari aku. lupa plak nak ambik gambar persekitaran sini coz' khusyuk makan. lapar lagik tuh.. hahahahaa.. lain kali kalu dtg lagik aku ambik gambar plak... okey.....

No comments:

Post a Comment