Sunday, April 17, 2011

Trip PD...

AKu kena ikut osmet aku gi reunion sekolah dia. jadik lam berat2 aku.. cuma terlintas kat fikiran aku. bolehlah aku relaks2 bercuti sket.. tenangkan ati .. setelah aku balik dari kursus army tuh..aku langsung xder cuti.. keje siang malam coz' ada byk sgt masalah kat opis. huhuhuhu...

pas aku dpt iphone yg diidam2kan.. aku memandu ngan senang ati.. ambik member osmet aku kat kl sentral.. kitowang menuju ke port dickson, ns. bagi sesaper yg xtau, pd adalah pusat peranginan pantai yg agak terkemuka di sebelah selatan tanah airku yg tercinta. huhuhuhu...

perjalanan amat baik hari nie.. xder hujan.. yg paling penting..jln x jammed.. haaa.. tuh yg best tuh.. smooth jer.. cuaca pun ala suam2 kuku jer.. dari highway plus, masuk plak highway pd. pun tak baper ramai org ari nie. maybe coz' nie time bukan peak hour, jadik pemanduan aku amat lancar ari nie.

lam kul 4 petang sampai le ke tempat yg dituju. Glory Beach Resort. terletak kat hujung2 bandar pd lama... kalu ikut jln lama seremban pd, akan jumpa resort nie dulu. kalu ikut highway.. resort nie paling hujung plak. so korang pk2 ler sendiri nak ikut jln mana.. hahahahaa...

aku da kepenatan satu hari..so masuk jer bilik, terus lelap. penat yg amat..jarang aku tido time petang2 nie.. lam sejam kemudian.. family osmet aku sampai. jadik ramai ler sket org lam apartment nie. dpt gak makan nasi lauk kari ikan, terung, sambal ikan bilis campur tempe, kentang, yg paling best ada petai. huhuhuhu.. sedap x terkira...

malam plak aku ikut osmet aku gi aktiviti reunion. time nielah aku leh tgk osmet aku time budak2 form 4-5. mmg kelakar maut.. hahahahaa.. tapi xder lah aku nak gelak teruk2 coz' ramai kawan2 kelas osmet ader. segan arr gak kan. hahahaha..

then aktiviti seterusnya adalah makan2 bbq. huhuhuhu.. best lar gak makan kat sini, aku belasah makan daging, ayam, ikan. nasi sesenduk.. then salad, buah, kentang lecek... ada bubur durian, desert yg best2 tapi aku xleh makan..perut rase da penuh.

sambil2 makan tuh, ada persembahan red-indian dari resort nie. main2 api tu.. nasib xder yg rentung. then ada aktiviti lepaskan penyu kecik2 ke laut. so sweet sgt..tgk penyu2 kecil nie berjln dari daratan pantai menuju ke laut dlm. harap2 penyu2 nie dpt survive n akan menyambung kesinambungan. amin...

No comments:

Post a Comment