Sunday, February 20, 2011

Badminton lagi

Pagi2 aku da bangun. bersiap2 nak gi mana? mengemas umah kat bm. huhuhu.. tapi bab lengah2 tgk citer charlie angel, makan, minum, mandi end up kul 11 baru nak gerak kuar. matahari da panas tegak. camner lar aku nak mengemas nanti nie..

sebelum sampai umah sempat lagik tu aku beli kuih n air. nanti xder lar kebulur time mengemas nanti. aku mulakan kemas kristal2 kesayangan aku. then basuh fridge. tang nie mmg berjam2 aku buat, aku ske kemas fridge, basuh fridge part by part, kuarkan semenya. then cuci barulah nampak rupa fridge. hahahahahaha.....

abis sesi cuci fridge, barulah aku rest. nak gi kemas pokok2 kaktus, tapi matahari terlampau tegak, panas giler. so aku tunda hasrat aku tuh. xleh main panas sgt coz' malam kang aku ada badminton lagik. aku kemas baju2 askar yg nak bawa time training bulan depan nanti. byk gak arr baju nak ambik.

abis mengemas, aku gi bangi for lunch. kitowang gi makan kat JM Beriani. Mmg favourite aku makan nasi beriani with ayam goreng rempah, kuah daging, papaddom, marvalous sungguh. abis arrr diet aku. hehehehehehehe... minum plak air mangga likat. cukup lengkap kenyang time nie.

sebelum balik singgah kat kedai yummie beli pizza doh, pemotong pizza. nak buat pizza lagik pasnih. harap2 ada masa nak makan sebelum aku gi training nanti. 5 keping tuh, tapi size kecik. nanti nak beli yg saiz besar n tempat bakar pun kena beli yg besar gak. now ada yg kecik jer. hehehehehe...

malam cam biase, main badminton sampai pengsan. sejam lebih kitowang main. Penuh gelak tawa n gurau senda. time2 nak kalah tu jadik serious lar seme2 plak. tapi berlaku accident yg xpatut plak, ada org tetiba dtg ckp da book court. uiks..camner nie..

aku dah book court dari semalam lagik. dari kul 8pm -10pm. camner ada org leh double booking nie? mesti guard x alert nie. biar jer org tulis booking without checking pun. nak marah guard pun xleh. dia ckp dia baru masuk keje. mesti guard yg sebelum tu
punya keje.

kesian gak ngan akak yg buat booking nie. so atas dasar bersimpati ngan kitowang dah separuh nyawa xder nafas nie lam panas2 plak. so kasik ler akak nie main sejam. kena berbaik2 mana tau kalu lain kali aku plak kena situasi sama gak. haaaaa... mesti rasa geram pun ader, tapi xleh marah sesaper. hehehehehe...

pas abis main badminton aku terus naik atas umah. nak carik air minum bergelen2 coz' kepanasan n kepenatan. yg lain2 teruskan lagi gi mandi kat swimming pool. aku xleh sgt main air nie especially malam coz' nanti cramp plak kaki aku. hahhahahaha..

lam kul 10 lebih baru nak gi makan malam. destinasi makan yg nak dituju mestilah tomyam bawah pokok nama diberi tuk gerai nie kat sri petaling. mmg sedap n marvelous masakan. order siakap kukus limau, sontam, tomyam, sotong masak petai, telur bistik n air2. habis tuh seme skali. hahaahaahahaha... lapar giler beb. kalu ader kerang bakar lagik syiok punya.

No comments:

Post a Comment