Thursday, February 17, 2011

Salam Maulidul Rasul

Hari nie cuti coz' maulud nabi. so aku bolehlah tido lama2 coz' pack ngan keje2, tido atas bas punya pasal lagik. nasib aku bangun gak akhirnya. hahahahaha.. else sure sehari suntuk tido jer.. makan xyah... hahahahaha..

hari nie ader makan2 kat umah. semalam da beli barang2 tuk makan2 hari nie. so aku tlg osmet aku prepare apa yg patut2. paling xtahan bab2 buang biji cili. pijar tu tangan coz' byk sgt. nasib ler cili besar.. kalu kena cili kering yg pedas tu, menyengat sampai ke tinger n hidung skali. berair jer la plak.. ahahahaha...

aku nyer tugasan x berat sgt goreng mengoreng jer apa yg patut, prepare air minuman, sediakan pinggan mangkuk, kemas umah sket2 itu jer. osmet aku masak nasi ayam dari mula sampai abis. start dari goreng beras, masak nasi, rebus ayam, buat stok, sampai siap. hehehehe.

jemputan xder lar ramai mana pun. jemput budak2 ofis, kawan2 keje n budak2 futsal yg x baper kerat nie. jemputan khas tuk member baik buat belah malam. alhamdulillah, ramai gak yg memunculkan diri. ada plak yg siap bawa hadiah tu. terima kasih banyak2 sudi dtg ke umah, terima kasih bawak hadiah...sesusah jer. hahahahahaha..

sesi yg paling penat adalah mengemas. lepas seme org balik, part nie yg paling letih nak buat. kemas sana sini. dari hujung ke hujung tuh. nasib sebelum tengah malam seme dah abis kemas. kaki sakit usah dikenang arrr.. tapi semangat gak arrr. xleh tgk umah bersepah2..semak mata , semak kulit kepala dibuat. hahahaahha..

lain kali boleh buat makan2 lagik. insyaAllah...

No comments:

Post a Comment