Thursday, February 3, 2011

Pulau Mutiara Part2

Sambung citer pasal trip ke pulau mutiara. Malam pertama aku kat sini. Mencari nasi kandar lar apa lagik. Dengan bantuan google, aku jumpa beberapa restoran nasi kandar yg famous. antaranya nasi kandar line clear n nasi kandar beratur. so aku decide nak pi nasi kandar beratur based on feedback org ramai. hehehe..

Menggunakan GPS mmg mudah mencari lokasi restoran nasi kandar beratur nie. tapi kalu 3G out, apapun xleh guna, cuma cara biase kena tanya org lagik praktikal aku rase. hahahaha.. tapi apapun dari hotel penginapan, sebenarnya x baper jauh tempat nie, tapi coz' signal GPS nie kejap ada kejap takder.. buat kitowang tercari2...mana kedai nie...

terletak di lokasi bandar sebenarnya, tapi coz' jln kat penang nie almost semenya one way atau sehala buat kita kena pusing sana, pusing sini then baru jumpa. bersebelahan dengan masjid kapitan yg berusia lebih 100 tahun, kedai nie betul2 kat sudut tepi pagar masjid kapitan.

ramai yg parking kete kat tepi2 jalan2 jer. sini org2 mmg suke parking kete kat tepi jln even main road. tapi yet still xder lak stuck lam jammed yg teruk2. polis pun xder dtg nak saman2 org kat sini. hehehehe...

aku sampai sebelum kul 10pm kat kedai nasi kandar beratur nie. so org xbaper ramai, lauk pauk cam biase mmg ader. aku ambik lauk sotong n sayur with seme kuah cam biase. nasi separuh dah cukup bagi aku. kerusi meja xbaper byk time nie. rasa so-so jer. xder lar sedap mana.. cuma kick tang kuah2 campuran nie hahahahaaha....

menjelang kul 10pm, tu diaa... berderet2 org dtg.. mula beratur sepanjang2 yg boleh. maybe coz' tulis kedai buka jam 10pm, jadik org ramai dtg memenuh start jam 10pm. nasib time nie aku dah tengah makan. hehehehe..

dlm duk makan tu, one of the staff buka payung kat meja kitowang. then air dari payung tuh agaknya jatuh kena osmet aku, masuk lam nasi lagik tuh. bengang giler osmet aku dibuatnya. terus member xjadik makan... kesian.. staff tu siap minta maaf.. tapi member dah turn off. apa nak buat.... nasi dah jadik bubur.. nie baru betul nak guna time nie.. huhuhuhuhu....

overall nasi kandar beratur nie bolehlah makan. xder lar sedap mana pun. cuma glamour jer lebih, kebersihan pun bolehlah.. coz' mostly org makan kat luar kedai kan..tau2 jer arr.. hahahahahaha....

seterusnya kitowang pi kat gurney drive. sambung makan lagik. kat area gerai melayu nie tak baper byk choice, compare ngan gerai2 cina bersebelahan jer. xder sotong bakar yg jadik favourite aku. rojak buah pun xder. percaya x tuh? apa nie.. diskriminasi gerai ke apa? ntah arrr..

since takder choice, aku makan arr pasembor jer kat gerai melayu. perut pun masih kenyang coz' makan kat nasi kandar beratur tuh. seterusnya tapau rojak buah kat gerai s.p.soon da best rojak in town. beratur giler panjang nak beli rojak kat sini. seme bangsa beratur ngan tertib nak beli rojak buah punya pasal. ada rega rm3, rm4, rm5, rm6. so nak byk, nak sikit pun boleh. hahahahahaha...

satu lagik food yg aku ske adalah sotong bakar. since xder kedai melayu yg jual, aku gi beli kat kedai cina. one of the best shop kat sini gak. org pun ramai beli. tapi aku rase cam x baper best coz' terlampau nipis n kering. dah tu bile bakar, rasa cam x baper best plak. adus.. rosak2... dimanakah sotong bakar yg sedap nie.. haishhhh.....

lepak kat gurney drive mmg menyeronokkan lelebih bila ada angin bertiup dari arah pantai. time nie air dah pasang, so boleh bau udara masin.. or air laut. pantai pun bersih jer.. nyaman nyer... aku siap beli layang2 kecil nak main konon2nya.. 5 min kemudian layang2 aku yg terlampau tinggi tuh da tersangkut atas pokok.. chessss..... abis arrr layang2 aku terputus talinya.... cam lagu arr plak.. hahahahaha.. osmet aku beli buih2 sabun.. cam bebudak plak tuh .... hehehehe.. sambil2 tu kitowang makan rojak buah n sotong bakar kat sini.. seronok.. tak tipu punya.. .... bermacam2 ragam boleh tgk kat sini biler org lalu lalang..

No comments:

Post a Comment