Saturday, February 5, 2011

Balik kampung

Cuti2 sempena cny diteruskan lagik. kali nie menuju pulang ke arah selatan plak. dua hari lepas aku menuju ke arah utara ngan amannya tanpa jammed n hujan. kali nie journey ke selatan even da baper hari cuti masih lagik stuck lam jammed. dimana2 ramai org, rnr setiap hentian penuh ngan org.. huhuhu.. mode cuti masih lagik ader... maybe jln2 sekali.. coz' mostly seme org cuti dari 3 hari ke seminggu.. hehehehehee....

memula aku kena hantar mak balik kg dulu. time nie stop kejap kat shell, beli sandwich n air. lain2 buah aku dah bawa sebagai bekalan kut2 mengantuk boleh makan buah2 nie seme nanti. jln pun agak pelan, tapi still moving lagik. huhuhuhu...

dlm dua jam sampai ke kg. then teruskan perjalanan ke umah osmet aku plak. lepak kat umah osmet coz' family dia nak buat kenduri esok harinya. journey ambik masa lagik 2 jam. huhuhu.. aku rase nak pengsan plus mengantuk semenya ader. kalah gi penang journey kat melaka nie....

aku x pasti apa yg jammed sgt kat melaka nie.. yg pasti time nak balik kl nanti aku nak bertolak awal pagi so dat x sangkut lam jammed teruk2 nanti. x sanggup rasanya duk lam jammed lama2.. boleh pengsan tau... hahahahahaa....

sampai2 kat umah terus makan nasi n sembang2 cam biase. malam gi umah cina beraya. byknya kuih2 melayu ada cam kuih baulu, kuih ros, kuih kapit, kacang2, keropok udang, biskut2 yg sedap2. maybe dia nie byk meraikan org2 melayu bab tu kuih2 seme boleh makan. siap dapat tapau keropok udang mentah n coklat lagik. hehehhee....

then gi makan kat crystal bay. ikan bakar lar apa lagik favourite aku. cam biase order asam pedas ikan kembung, siakap bakar masak sambal, ikan pari goreng tepung w sambal, sotong goreng tepung n nasi putih. x ketinggalan makan otak2. bolehlah.. x ramai makan 4 org kena lebih kurang rm80.

bab agak lewat makan, x sedar almost midnite.. kedai pun nak tutup. so makan cepat2.. n balik ler.. mana lagik nak pi.... bolehlah try makan ikan bakar kat sini, coz' ada byk gerai korang boleh pilih, semenya menu main sama.. ikan bakar... lain2 tambahan pun ader. aku makan kedai yg paling hujung... bolehlah sedap.. especially pari goreng salut tepung tuh..ranggup..

pernah try kedai yg satu biji jer kat depan deret2 kedai nie.. tapi disebabkan kesombongan one of the staff, langsung kitowang xpi lagik kat kedai nie. taktau ler kedai tu masih lagik simpan pstaff tu lagik ke tak.. else lama2 boleh bungkus kedai dibuatnya... hahahahahaha....

No comments:

Post a Comment