Sunday, February 6, 2011

Highway....

Pagi2 dah gerak nak balik ke kl. kononnya2 lar nak bertolak awal pagi. bangun pun lambat camner tuh? hahahaaha... takder lar bangun lambat.. kul 7.30am aku da bangkit.. lepak2.. makan2... lam kul 10am baru ler gerak.. kira awal lah tu kan? hehehehe...

hari nie hari terakhir percutian yg panjang dekat seminggu. so boleh dikatakan almost dimana2 aku nampak kete berderet2 nak balik ke destinasi masing2 termasuklah aku nie. dari highway AMJ ke Alor Gajah dah mula menampakkan unsur2 kete byk nie.. huhuhuhu.. lam sejam lebih baru aku sampai ke kg mak...

dari kg mak plak nak menuju keluar ke simpang ampat nyer exit tol, huhuhu.. dari 1 lane jadik 4 lane. bygkan lar betapa sendatnya jln yg sempit nie ngan kete2. seme nak cepat keluar.. end up seme skali sangkut. nasib arr aku nyer kecekalan driving meloloskan kete aku bergerak keluar dari exit alor gajah nie.

memula kat highway plus everything nampak ok.. jln masih clear... then pelan2 nak sampai yg signboard ada tunjuk seremban.. kenderaan dah mula cam kura2.. slow n steady.. yet still lagik ada accident kat belah kitowang plak tuh.. camner lah lam jammed2 cenggini pun leh berlaku accident.. tak paham aku dibuatnya...

nak mengelakkan kesesakan yg amat2 teruk nie.. langsung decide kuar dari highway PLUS kat senawang n masuk plak highway LEKAS. nak tuju ke highway LEKAS nie..dari exit senawang.. bapaklah jauhnya.. x terhitung jumlah traffic light yg ader. menunjukkan betapa jauhnya nak menuju ke tol LEKAS nie.. huhuhuhu...

akhirnya aku nampak highway LEKAS nyer signboard yg bagitau lagik 500m menuju... barulah aku rase lega sket. nasib nama highway LEKAS betul2 bersesuaian. ngan kete yg x baper byk... jln sgt2 lancar n clear. so aku xder sangkut kat mana2. kuar kat exit kajang, menghala ke jln bukit n terus masuk ke bandar kajang.

apa lagik pekena satay arr sebagai brunch tuk hari nie. leganya dpt makan satay, nasi himpit, air kelapa... air limau panas.. cool down sket perasaan aku yg selalu stuck lam jammed nie.. baper byk arr highway aku lalu hari nie.. kesimpulan.. gunakanlah segala altenatif yg ader... hehehehe....

malam kitowang order jer domino's pizza. delivery tuh. malas nak kuar.. dah x larat nak drive. pizza pun pizza lar.. janji kenyang.. malam tgk tv.. n tunggu time jer nak tido.. huhuhuhu... selamat malam.. selamat bekerja esok.. selamat segala2nya...

No comments:

Post a Comment