Tuesday, February 1, 2011

Journey to Mutiara Island..

Selamat Hari Wilayah.. bagi org2 belah KL, Putrajaya, Labuan ari nie holiday.. yeahhooooo... yes yes,, da utk hari2 seterusnya lam minggu nie..aku cuti.. hahahaah...

Pagi2 aku da bangun. aku kena gi bayar duit maintenance n sinki fund. Since lambat sgt surat aku dpt, so kena denda plak. ish ish ish.. haruslah tiap2 bulan pasnih aku gi bayar sebaik jer aku dpt gaji nanti. hahahahahaha...

then kena siap2 coz' aku nak drive ke penang ari nie. sementara tu, sempat lagik aku main pool 2 round. giler arrrhh.. pagi2 lagik da main pool.. seronok.. biler buat aktiviti2 yg kita suker. osmet aku sampai terjaga coz' bising bunyi pool nie. hahahaha..

lam kul 10 pagi, kitowang bertolak. aku da isi minyak sesiap semalam lagik. so destinasi perhentian pertama adalah hentian tapah. on da way sempat lagik makan pizza semalam sebagai breakfast, minum air mineral.

osmet aku makan nasi ayam sementara aku plak makan mee hoon soup. bolehlah telan kalu dah lapar.. time nie da dekat kul 12 tengahari. aku bawa kete xlaju sgt.. slow sgt pun tak. lagipun highway agak clear. tak jammed. so selamat lar kitowang kat sini. then beli buah2 potong cam jambu merah, jambu hijau, mangga masak, mangga muda, tembikai sebagai bekalan on da way nanti.

jln highway yg x baper byk kete, xder accident, polis yg ada kat pondok2 tu agak sibuk buat keje sendiri. lam kul 2pm.. aku dah sampai kat jambatan pulau pinang. aahahaha.. yess.. akhirnya..sampai lam 4jam. estimated cantik punya.. sampai sebelum org kuar dari keje.

baru nak menikmati pemandangan kat jambatan nie, tetiba kena block plak. dah ader pembahagi dinding plak. so xnampaklah pemdangan seberang jalan sana. maybe tuk elakkan org dari jln slow biler ada accident. hmm.. or nak elakkan org jln pelan2 tgk pemandangan cam aku nie kut. hahahahaha.. haish...

check in hotel berjalan lancar. aku dah booking semalam thru internet for 1 night. hari esok xtau lagik mana nak duduk coz' tengok cam full booking. tapi biler aku check in, dia ckp ader plak bilik, tapi harga promo. mahal sket dari harga internet. huh.. gitu plak ker.. dia ckp coz' x seme bilik kasik rate internet, lar... gitu ker.. haish ler.... hahahaha.....


nak kuar time malam kang nak gi makan kat tempat2 menarik. so petang2 nie gi makan kat kedai depan hotel nie jer.. which is kfc.. caya ke tu? dtg penang makan kfc? ahahahaha.. ada promo fish donut kali nie.. boleh lah makan.. tuk alas perut.. malam nanti aku update lagik.. mana2 tempat yg menarik aku pi yer... hehehehe...

No comments:

Post a Comment