Sunday, February 27, 2011

Paintball day...

Hari yg ceria bagi aku. xder saper report complaint apa2.. so aku leh berehat ngan amannya kat umah hari nie. so aku kemas sket2 umah, basuh baju, lipat baju, gantung baju etc...

prepare breakfast roti with telur mata kerbau, tomato potong2, cheese. jadik arr nie. xleh makan byk2 coz' aku ada agenda nak buat petang nanti. sambil2 tgk tv makan.. dengar budak2 main air kat kolam. cam best.. tapi aku malas nak turun, nanti sejuk arr... kaki cramp arr.. memacam alasan... hahahhaa..

kul 11 lebih aku gerak gi tempat main paintball. patut aku kena pickup member kat puchong tapi cam maner aku leh pi sampai ke usj so xder lah ambik. nasib member ada transport nak dtg. hahahhaha...

kali nie main kat bukit cerakah, shah alam. nampak cam besar jer tempat nie, ada 2 jenis game, lam bunker or open court. ala2 cam perang lam hutan gitu2. hahahaha.. selain dari paintball, bukit cerakah ada byk jenis aktiviti lain so korang google ler sendiri daya tarikan terbaru kat sini.. marvelous...

kali nie lagik ramai yg main paintball, gabung ngan team astro, satu lagik team aku x ingat. majoriti diowang nie seme ada peralatan sendiri cam mask, protection shield, marker, tabung bullet semenya ader. memacam arr barang yg diowang nie ader. sekali tgk cam real combat, ada tu siap pakai topi german yg cam kekura tuh lagik. hahahahhahaha...

kitowang main kat hutan terbuka. memula jadik pasukan attack, 2nd game jadik group defender. aku rase game nie x baper best coz' kalu kita attack, kita xnampak sgt opponent kita.. diowang seme bertahan dlm kubu. kita nak kena serang n tawan kubu tuh.. dah ler tu..atas bukit kubu tuh... hahahhahha..

saper yg jadik attack mesti kalah punyalah.. so adalah chance aku balas dendam kat pasukan nie. coz kaki aku terkena tembakan. nasib xder lebam birat. aku pakai baju loreng penuh, kasut boot, so agak selamat sket. member aku yg ala2 pandai nie pakai suar jeans 3 suku.. nasib kali nie dia baik, xder kena mana2 bullet.

pasnih nak ajak diowang main tempat yg pakai bunker.. baru best sket.. x luas mana.. n kita nampak opponent kita x kira kita duk belah atas bukit or belah bawah bukit. baru thrill main. tapi hari nie punya game pun thrill. basah kuyup baju aku main 2 game nie. hehehehehe..

kali nie bayar rm100 for org yg xder marker, kalu ader marker sendiri bayar rm80. ada makan 2kali.. sekali makan hotdog time dtg, air oren..then secondly lepas game kedua dpt makan nasi ayam plak. huhuhuhu.. xder lar lapar. tapi aku minum air mineral berbotol2 non stop.. coz' rase cam panas yg amat2..

nasib member bawa air mineral banyak. hehehe.. so diowang kasik minum air mineral byknya. ada gak beli air mineral sejuk.. x hilang dahaga.. maybe cuaca yg panas n aku pakai baju loreng buat lagik panas.

sebelum terlupa nak masuk bukit cerakah nie kena bayar rm3. so dpt naik tram/bas nak gi ke destinasi tapak paintball nie. balik dari main paintball, bas xtunggu, so ada 4wd angkat kitowang gi tempat parking luar bukit cerakah nie. coz' ramai nak balik, aku n few member lain kena duk belah belakang yg tempat letak barang tuh. so rase ala2 cam naik lori pickup thailand plak. open air, fresh air.. sejuk sket badan yg melekit plus hangit nie. hahhahahaa...

No comments:

Post a Comment