Friday, November 5, 2010

Ayam Bakar

Aku ada sesi interview hari nie. so sebagai persediaan, aku gi jumpa boss dulu kat klj. ambik nasihat n recommended dari boss. sudah pastilah boss akan sokong apa yg kita buat selagi x menyalahi apa2 kan.. then meet up ngan staff yg shift.. bukan selalupun aku boleh jumpa.. so macam2 ler staff aku nyer request.. hmm. insyaAllah kalu ada daya , aku usahakan tuk makbulkan permintaan seme skali.. amin...

sebelum masuk interview aku pi lunch dulu ngan ofismate... makan ikan bakar fend..berdepan ngan nasi lemak cikgu. makan ikan pari n ikan cencaru share bersama2 with jus kedondong.. lega sket perasaan...hahahaha...

dari klj aku menuju ke menara TM plak tuk interview. aku da prepare dari segi material n mental. apa yg bakal disoal..panel adalah GM IT , wakil HR n wakil EPE. overall soklan2 agak mencabar.. tapi aku kan org teknikal..so aku jawablah lam base teknikal kasik diowang pening sket.. hahahha.. cukup 30 min.. sesi habis.. pergh.. lega giler aku .... GM IT dah sign surat EPE nie, so staff aku xyah duk lam program EPE nie lagi.. lega aku rase... alhamdulillah....

malam plak aku ada misi baru..hehehe.. nak guan grill microwave nie..bakar ayam... so osmet aku da keluarkan ayam.. so gunakanlah function yg ada nie.. which is defrost.. siap kena tengok manual lagik tuh.. hahahaha.. ye lar org x pernah ada.. n x pernah pakai.... defrost 5 min x jadik apa.. aku geram.. aku putar sampai 15min.. almost ayam tu cam nak masak plak.. keh keh keh....

pas osmet aku perap ngan bahan2 rempah itali n madu n kicap secukupnya.. aku pun apalagik.. masukkan ayam... then mula nak tekan itu ini lagik nak mengril.. so letak masa 10 min.. x ok.. tambah lagik 10 min.. still x ok gak.. then tambah ke 20 min lagik.. masih nampak darah mengalir.. n baru ler nak kuar bau ayam.. so tambah lagik 20 min.. baruler nampak ayam nie cam masak..

kali ke dua.. terus set sejam grill ayam nie.. kali nie menjadi .... alhamdulillah..
dapatlah merasa ayam bakar... hehehehe.. cicah ngan sos lingam.. rase cam x cukup lar plak.... next time kena bakar sekor ayam plak. hari nie try masak separuh ekor ayam dulu... dah tau camner..bolehlah bakar banyak2 nanti.. so ada byk lagik benda yg aku nak bakar pasnih.. daging, udang, sotong.... hahahahaha.. plus leh ikut resepi..letak macam2 tuh.. amin....

No comments:

Post a Comment