Sunday, November 14, 2010

Kerete

Almost sebulan menunggu akhirnya aku dpt balik kete aku. huhuhu..leganya.. without kete aku mmg xleh gi memana.. harap pinjam kete org jer. rasa sgt2 x selesanya... tapi apa nak buat..da nak jadik....hhehehee

claim insurans kete aku sebanyak rm11K. pergh.. giler mahal.. nasib bukan aku yg kena bayar.. syarikat insurans yg bayar. so tahun depan insurans kete aku jadik ler ke asal semula... maybe lam rm2K ++ rasanya.. hehehee

apa yg diowang repair.. almost seme benda kena beli baru cam bumper depan, lampu depan n lampu trailer, compresser n bonet kete depan. protector pun kena beli gak aku rase coz' hancur separuh.. so aku baca lam list total spare part beli adalah
RM7K ++ . then labour cost adalah RM3K++. maybe upah mengecat, pasang, alignment, balancing.. etc...

total aku xder kete adalah sebulan. 2 minggu utk dptkan claim n 2 minggu lagik tuk repair kete nie. biler da ambik kete semula.. pergh.. lawa giler tuh kete aku.. cam kete baru pun ader.. hahaahaa.. serba serbi berkilat.. especially bahagian yg accident dat day. engine kat dlm pun bersih semacam jer....

perkara pertama aku buat pas dpt kete adalah kuar berjumpa kawan2. lepak2 main pool n sembang2 kat steven sampai kul 4 pagi. huhuhu.. lepas geram abis2 nie... kah kah kah..

aku janji aku akan lebih berhati2 bawa kete. xmo kena lagik accident.. serik.. menyusahkan aku sendiri.. huhuhuu.. tapi malang x berbau.. manalah kita nak agak akan involve lam accident kan kan kan.. apapun.. aku bersyukur aku selamat.. kete pun da dpt balik.. alhamdulillah.. amin....

No comments:

Post a Comment