Monday, November 22, 2010

Kasihnya...

Pagi2 ahad yg nyaman aku da bangun seawal jam 7am. mandi2 dan terus bersiap2 tuk pi umah mak. so osmet aku x ikut coz' kena temankan family dia gi jejalan hari nie. aku plak da janji ngan mak nak gi beli brg2 dapur gak....

so sambil menunggu mak bersiap2, aku baca paper metro.. boleh abis satu paper tu menunggu mak bersiap2.. huhuhu.. then terus kuar pi breakfast. since aku da tersampai awal kat jj nie. kitowang kena turun tangga 4 tingkat.. n gi restoran mamak seberang jalan dari jj nie..

aku ngan mak order capati sorang satu.. aku ais milo..mak cam biase...air coke.. sampai pelayan tu tanya mak 2 kali.. betul ke nak air coke.. hahahaha.. aku diamkan jer.. maybe da lama mak x minum air coke..so kasik jer arr. kang nak ceramah pagi2 pasal kencing manis kat mak x sesuai plak...

seterusnya berjalan2 kat area jj. dari satu kedai ke satu kedai masuk. mak x rasa penat plak. maybe lam nie aircond.. org pun x ramai. so mak rase selesa berjalan2..kalu org ramai2 sure mak da ajak balik. so aku belikan mak baju for besday dia next month.. kalu aku ada duit lagik. time besday kasik lagi present.. hehehehe...

dekat 2 jam lebih lam jj before heading to econsave plak. kat sini tadi dari takder kete langsung sampai penuh padat.. xder ruang nak parking. nasib aku berjaya gak dpt parking kat bawah matahari terik nie.

byk gak tengok mak beli brg2 dapur. daripada sayur, buah2an, lauk2 basah, kering, sampailah aku pun tumpang sekali beli brg2 yg aku nak gak. penuh satu troli nie. tapi xder lah mahal sgt. coz' buah2an tuh yg byk...

hari nie mak plan nak masak laksa johor. so aku tolonglah siang ikan kembung , rebus, then rebus spageti, sediakan sampah sarap yg paling leceh aku rase. yg lain2 tu mudah jer. huhuhu..makan jer senang.. hahahaaha....

then aku tolong mak kemas fridge.. huhuhu..part nie paling mencabar. sebenarnya aku x plan pun nak kemas fridge tu..tapi tadi mase nak cari belacan.. abis satu fridge punggah brg2 keluar..tapi x jumpa2 gak.. aku tgk.. mak aih.. byk giler brg2 da expired simpan lam fridge nie. makannya x.. belinya memenuhkan jer..

dekat 2 jam aku cuci fridge..sort out brg2 food yg da expired. rearrange semula brg2 food.. mak ckp dia da tua.. so xlarat nak buat seme benda2 nie dah.. sayu ati aku mendengarnya.. mak da makin perlahan buat seme keje2 rumah rupanya..

so aku plan biler aku balik lagi next time, aku tolong mak kemas2 apa yg patut. sampai aku terjumpa jentik2, bahaya tuh.. nanti kena denggi plak. aku akan minta tolong adik aku bersihkan umah nie elok2.. supaya mak x payah sesusah nak kemas lagik. aku rasa terharu sgt dengan mak....

No comments:

Post a Comment