Monday, November 22, 2010

Restaurant Saba'

Pagi2 aku da bangun n bersiap pi opis. pagi nie aku ada meeting. punyalah berjela2 sampai naik pening kepala aku mendengarnya.. dah tu aku tergesa2 nak siapkan proposal for new staff lagik. Actually aku bukan nak story sgt pasal hal keje or meeting aku yg membosankan.. tapi pasal lunch kat restaurant saba' .

Restaurant nie actually patutnya aku last week. tapi tutup menyebabkan aku kena pi makan kat restaurant beirut. so tuk x menghampakan kitowang.. dia siap call dulu..tanya buka ke x... bila confirm buka barulah kitowang bergerak pi sana.

kedai nie ada 2 tingkat, dedua ada aircond, cuma belah bawah pintu terbuka so aircond x kuat compare ngan kat atas fully covered. jadik kitowang ambik keputusan makan kat tkt atas jer.

aku tanya gak naper nama kedai nie saba'. jadik opismate aku yg suke sgt makan nasi arab nie ckp yg mengambil sempena nama puteri balqis yg digelar puteri saba' . hiasan kedai nie mmg sepenuhnya bercirikan arab.. cuma pekerja2 jer melayu semenya aku rase, so senanglah nak order nanti.

menu pilihan food pun agak byk gak cam kedai2 arab yg lain. so aku order nasi beriani with ayam kishah ke apatah nama, yg lain order nasi kambing mandi, nasi kambing kisbah, nasi kambing apatah lagi.. nampak menarik n portion nasi standard org arab nyer..so mmg byk n tak terabis makan pun.

air cam biasa order jus mangga yg likat.. sluurrrppp.. sedapnya.. then ada yg order tea arab , ice lemon tea. mmg sedap2 belaka air kat sini. since aku sorang order ayam, lain2 order kambing, tgk cam best jer diowang makan kambing. then ada kasik kuah n tomato yg dikisar ngan cili api aku rasa sebagai sambal. kuah mmg sedap.. ala2 cam kari ikan.. ada pedas2 sket. n masam2.. so terbukalah selera makan...

so kalu aku nak compare kedai saba' ngan kedai beirut.. in team of jus mangga.. sama jer rasanya.. yg ada beza sikit adalah.. nasi beriani kat saba' lebih sedap.. coz' ada rasa masin, manis, sesedap rasa makan compare ngan nasi beriani kat beirut x berapa sgt.. so betullah kata opismate aku..kedai saba' nie lagik sedap nasi arabnya compare ngan kedai2 lain. kedai saba' nie ada cawangan kat cyberjaya.. yet still diowang ckp kat setiawangsa lagi sedap dari cyberjaya.. hahhahaaha

makan kat sini sorang akan abis lam rm20-rm30 bergantung pada order. tapi mmg puas hati coz' portion nasi n ayam suku/ayam separuh tu mmg byk giler. kalu org laki mungkin boleh habis.. kalu gal plak.. share sepinggan makan 2 org pun belum tentu boleh abis. so leh order nasi asing lam pinggan besar.. n macam2 lauk lain lagik yg ader. pilihan byk.. so seme rasanya boleh makan. cuma harga ler.. hehehhehehe...

No comments:

Post a Comment