Thursday, November 11, 2010

Estet

Dah lamer rasanya aku x tgk movie. Sejak urusan pindah umah berjalan lam 2 bulan lalu rasanya.. so now barulah ada masa nak tgk movie. Kali nie movie yg aku tgk adalah Estet. Sebelum aku komen about Estet nie.. aku gi makan dulu.. beli subway n temankan osmet aku makan yong tau foo. pedas giler apatah sauce ke apatah subway nie.. hmm... berdesing tinger aku dibuatnya....

Now relaks tgk citer Estet.... Permulaan citer yg agak menarik.. ada tarian2 menunjukkan ciri2 1Malaysia... then bermulalah cerita2.... sakit mata aku memandang.. aku rase adalah lebih dari 10 min perkenalan nama2 pelakon n tenaga produksi yg menjayakan movie Estet nie bagi aku meleret2... agak menganggu tumpuan n mood tgk movie.. adusss....

Keseluruhan citer nie bolehlah dikatakan mencuri tumpuan, gelak ketawe usah dikenang dari auditions termasuklah aku. Suntikan elemen2 kelakar berjaya mencuit hati.. menyebabkan ramai org x berapa focus apa yg pelakon2 utama cuba sampaikan. Pelakon2 tambahan yg membuat scene2 kelakar bagi aku lebih mencuri tumpuan seme penonton movie nie.

jadik apakah moral yg nak disampaikan oleh Estet nie? kehidupan golongan2 yg bekerja di estet senantiasa ditindas? kaki ampu yg asik mencium boss yg x sepatutnya aku rase ... buatlah adegan lain.. ? golongan kaum dot dot dot.. punya kehidupan..gantung diri? berpesta? bergaduh? kumpulan ala2 mafia? hmmmm..

ini cuma pandangan peribadi aku.... seolah2 aku berasa tgk citer tamil lawak pun ader. aku mmg pengemar citer2 tamil.. tapi entahlah.. citer nie buatkan cam kita mempersendakan.... maaf lah pada tenaga produksi Estet..kalu kata2 aku nie.. agak melampau.. or menguris hati.. tapi ini pendapat seorang pengemar movie tempatan... nak rekomen pun rasanya cam x berbaloi...

so majulah industri filem kita.. ada byk lagi movie2 lam iklan yg aku rase boleh dipertimbangkan tuk di tgk nanti..

No comments:

Post a Comment