Friday, November 19, 2010

Harry Porter Part1

Dah lama giler aku x tgk wayang omputih... so citer Harry Porter adalah yg terbaru main kat wayang start semalam. Xder bertangguh2 lagi.. terus ler beli tiket thru online.. senang boleh pilih tempat duduk sesiap.. gi cinema ambik tiket jer nanti.

Bab movie nie start 6pm, aku abis keje kul 5pm, terus jer cepat2 ambik osmet, masuk kat area mv. then aku gi beli subway sementara osmet aku gi beli air n jajan plus ambik tiket sekali. lam kul 6pm da duduk lam cinema.. huhuhuuhuu..

Ada perkara yg sgt2 buat aku marah time lam cinema nie. ada mamat dtg dari ceruk mana pun xtau ler.. asik2 ketuk2 kerusi kitowang nie. aku memula x baper nak marah, tapi biler makin kuat.. terasalah hentak2 tu.. aku terus sound kuat2.. camnie punya org pun ader.. kalu x ske tgk..pi ler berambus kuar.. jgn menganggu org lain yg concentrate tgk movie nie..

aku ingat aku jer yg memarah... then org sebelah pun mula memarah sgt kat org belakang.. mamat nie rasanya nak kena tinju baru nak duk diam agaknya. biler aku marah, dia pi sepak plak kerusi org sebelah tu.. mau x menyirap semenya.. memula aku lost focus gak.. lama2 hati makin sejuk.. concentrate beb...

citer kali nie nampak harry porter dah makin besar.. nampak ler.. jambang n misai nyer bekas2 cukur tuh.. citer nie lebih menampakkan kedewasaan.. walaupun hakikatnya citer nie adalah buku cerita tuk kanak2 aku rasa. tapi majoriti audience adalah adults.. budak2 pun ramai gak..biler terdengar suara2 halus ketawe... hahahahaha...

overall citer nie menarik bagi aku. setiap scene cantik2.. walaupun lam keadaan gelap.. samar2.. buat aku menyelami keseluruhan citer nie. x sabar2 nak tunggu part2 which aku rase lam tahun depan kut diowang akan keluarkan. so xleh lepaskan peluang tuk tgk kesudahan cerita nie.

bolehlah recommended tuk seisi keluarga tgk.. xder adegan2 yg seksi2 maut.. cuma sometime aku rasa aku cam tgk citer hantu jer.. budak2 pun boleh tgk dengan bimbingan parent.. itupun kalu parent rajin nak explain.. else.. sure lost.. hahahahaha... selamat menonton..

No comments:

Post a Comment