Saturday, November 20, 2010

Nasi Arab - Beirut Restaurant

hari nie hari jumaat... since keadaan agak lengang coz' org da mula cuti sebab cuti sekolah.. aku plan ngan ofismate pi makan kat kedai arab. memula plan nak pi Saba' tapi tutup plak.. jadik..kitowang terus switch plan makan kat Restaurant Beirut.. sama floor ngan Saba' gak..sederet gitu..ada gak kedai2 makan arab deret2 nie.. maybe ramai org arab area sini. kedai nie terletak lam area Setiawangsa..depan sket jer dari Keramat tuh....

Since pi sebelum sembahyang jumaat.. xramai org makan kat restoran nie.. majoriti adalah wanita.. cuma aku curious.. staff sini cam nampak seme jenis bangsa Arab..tapi diowang nie islam ke tak.. x pi sembahyang jumaat ker. hmmm...

hidangan yg ada kat kedai nie mmg semenya nampak menarik..daripada nasi2 arab cam nasi beriani ayam, beriani kambing, daging..etc.. then.. ada plak kebab2 yg pelbagai.. x ketinggalan.. berjenis2 pizza ada kat sini.. namapun pelik2 taktau arr.. apa yg bahan2 lam pizza nie.. hahahahhaa..

air2 jus mmg byk..disampaing air2 tea arab nie ada pelbagai.. kalu jus mangga tuh, aku gerenti xde buh gula.. buah mangga semata diblended.. likat n pekat giler.. pergh.. sedap tuh...

so apa yg kitowang makan ari nie.. mestilah semenya nak merasa nasi medey ayam nie.. nampak tempting.. tapi seme ambik menu yg masa.. dah tu..byk plak portion..ayam abis arr..nasi separuh x abis.. membazir sungguh.. so nanti aku plan kalu pi lagik.. nak ambik nasi satu jer..then ambik lauk byk2 sket.. dia kasik nasi beriani nie bersama ayam 1/4, then ada cam sambal tomato blend ngan cili api aku rase.. since aku perlukan kuah..dptlah kuah..ntah apa rase..belasah jer arr..janji kuah... hahahahaha...

aku mmg pengemar jus mangga, lain2 ambik air fresh orange yg cair.. then air melon.. saper dpt mangga jus mmg pure sedap... hehehhehehe.. da abis makan.. bayar arr apa lagik.. nasi beriani ngan ayam nie lam lingkungan rm15... then jus mangga rm8.. so aku bayar lam rm25..termasuk servis tax 10% sekali... huhuhuhu...

keseluruhan ttg kedai nie agak baik.. cuma staff xtau ckp melayu aku rase..so cam ckp ngan ayam itik..selain tu food bolehlah dimakan sekeluarga.... since portion besar2.. jgn order sorang satu.. x abis punya..unless mmg tong besar nyer perut.. recommended kalu nak try makanan arab kat sini... selamat menjamu selera....

No comments:

Post a Comment