Thursday, December 16, 2010

The Chronicles Of Narnia: The Voyage Of The Dawn Treader

Mari kita komen pasal movie hari nie. AKu dpt tiket disaat2 terakhir movie nie.. so duk pun kat 2 baris terbawah.. oklah.. still kat tengah2... dptlah tgk xbaper nak mendongak sangat... besar pun besar screen... hehehehehe....

Citer Narnia yg kali ke berapa aku tgk nie. aku pun x ingat. kali nie kisah pengembaraan 3 org bersaudara, sorang abang, adik perempuan n cousin diowang yg sgt2 menjengkelkan... huhuuuhu.. kalu aku sure bergaduh hari2 camnie...

cerita nie still berkisah kepada citer kanak2.. tapi byk unsur2 ganas yg ditunjukkan. so kalu mak ayah nak bagi anak2 tengok tuh.. beringat2lah sket.. tanpa guidance yg betul.. takut anak2 ambik pisau kat dapur n berlawan sesaam mereka.. naya nanti....

byk moral2 yg baik ditunjukkan dlm citer nie disebalik aksi2 ganas. macam mana seorang cousin yg sgt membanggakan diri berubah daripada menjadi seorang yg berperangai buruk terhadap saudaranya bertukar menjadi baik..

seekor haiwan yg kecil macam tikus boleh menaikkan semangat haiwan yg lebih besar dan kuat cam naga.. utk meneruskan perjuangan menentang kejahatan amat menyentuh hati aku. bukan senang nak menaikkan semangat org yg luntur nie beb....

paling aku ske.. bab melawan kejahatan daripada dlm diri kita sendiri. di satu pulau yg indah, godaan demi godaan melanda setiap watak2 movie nie.. how diowang handle perasaan yg jahat dlm diri kepada kebaikan... huhuhuhu.. elok tuk tontonan bukan setakat kanak2..tapi org dewasa gak.. moral yg ditunjukkan bagus tuk diselami dan dihayati oleh seme org....

sedar x sedar citer nie dah abis.. aku puas menonton movie nie. highly recommended tuk seme org menonton.. baik kanak2 mahupun org dewasa.. so selamat menonton.. n jadikan diri kita lebih baik dari hari semalam... insyaAllah... amin...

No comments:

Post a Comment