Sunday, December 19, 2010

Journey CH - Day1









Hari jumaat aku da mula bercuti. so plan nak gi CH tapi aku kena attend meeting kat Cyberjaya dulu. Meeting start jam 10am n ended jam 11am. huhuhu.. efective sungguh meeting ngan org pakar tm nie. punctual n straight to the point. so da dpt kata putus n waiting for cotataion hari selasa depan. then aku sempat lagik pass cpu kat pakar tm nie suh reformat n masukkan anti-virus plus troubleshoot tuk connection streamyx sekali....

journey to CH start jam 12 sebaik jer aku pickup osmet aku yg da ready. hari yg baik.. xder hujan.. panas sgt pun tak.. jalan pun clear.. itu dari KL ke Tapah.. Sempat lagik lunch kat ikan bakar belakang istana negara. Makan kerang bakar, ikan kembung bakar, ikan pari bakar... minum plak jus mangga.. pergh... lazat n mengenyangkan sekali..

kalu nak try.. carik ler lam google.. jln belamy.. sure jumpa punya kedai ikan bakar nie.. dulu ada 3 kedai jer.. now da ada 4 kedai ikan bakar.. pilih mana berkenan.. aku selalu makan kat kedai yg nombor tiga dari belah depan... huhuhuhu...

seterusnya biler da bayar tol kat tapah, hujan mula renyai2.. naik ke CH hujan tambah lebat.. nasib time nie x byk selisih ngan kete baik dari arah depan.. mahupun xder kete yg mengekor dari belakang pun... alhamdulillah.. dlm kul 4pm.. elok jer sampai kat TM Resort CH. terus check in.. dpt plak bilik kat tkt4.. huhuhu.. bercinta nak naik tangga...

Dinner makan steamboat. For 2 person each rm23 mmg berbaloi2.. byk giler dishes kitowang dpt. so tgk jer arr gambar mana yg patut nanti.. huhuhu.. osmet aku sempat order strawberi jus.. mak aih... terasa cam makan buah strawberi berlambak2... hahahahaa...

then kitowang singgah kat pasar malam . beli jagung mutiara. kat sini jagung mutiara ada 2 jenis.. satu yg mmg dari CH , agak tidak teratur susunan n lebih manis.. compare ngan jagung mutiara gak.. lebih teratur susunan tapi kurang manis. tapi kalu da rebus.. letak marjerin.. garam sket.. semenya boleh sebat jer.. beli sampai 6 tongkol jagung.. means makan sorang 3 tongkol.. hahahahaha...

malam mmg sejuk giler kat CH nie. first time dalam beberapa tahun aku dtg ke CH nie.. rase sgt2 sejuk kat sini. boleh nampak keluar asap biler berckp. dah ler memasing pakai baju lengan pendek... keh keh keh.. so berkelubung sakan ler masing2 ngan selimut.... huhuhuhu...

No comments:

Post a Comment