Saturday, December 11, 2010

Larian Tibi 2010

Gila pagi aku bangun ari nie. kul lima dah bangkit.. da lar malam tadi tido kul dekat kul 1 pagi.. hmmm... nasib da set alarm... so tersedar gak lar.. even sesorang pun. pas mandi2.. siap2... then kuar gi menara.. sempat lagik ambik pizza yg osmet aku tinggalkan malam tadi.. at least boleh buat breakfast..

sebelum 6.30 am.. aku da sampai menara tm.. ambik member nak pi aktiviti larian pagi nie. then kitowang gi parking depan dataran merdeka biler tgk byk jln dah tutup. polis pun berkawal lalulintas.. lagipun tgk ramai org yg menuju ke padang..

time nak parking tu..nampak arr org yg bersiap2 cam nak larik.. sempat lagik makan pizza lam kete sebelum tuh.. then jln2.. rase cam pelik plak. naper plak diowang pakai baju x same cam member aku pakai.. rupa2nya.. kitowang salah group.

rupa2nya.. diowang nie ada larian gak..tapi lain punya.. hahahahaha.. giler salah tuh.. then kitowang menapak dari dataran merdeka ke padang merbok. barulah nampak group yg betul. huhuhuhu.. adalah lebih 1km kitowang berjalan.. at least warm up dah tuh.. jln diwaktu pagi2 nie mmg best.. nyaman jer.. peluh pun keluar..

sharp jam 7.30am.. larian dimulakan.. aku cuma masuk fun run.. so kul 7.50 baru bermula.. diowang2 nie kebanyakan lari utk 7km.. kanak2 sekolah 5km.. n fun run 3km.. jadiklah.. first time tuh aku ikut member gi larian amal nie..

aku lari gak memula lam 1km.. then lagi 2km tu.. lari n berjalan2 yg banyaknya. jadik lar... berpeluh2 giler. ngan bag aku sandang lagik.. teringat time aku buat latihan tenteta.. bawa bag pack.. senjata M-16 lari 8km.. huhuhuhu...

lam 30 minit acara nie aku berjaya abiskan. dptlah sijil penyertaan coz' habiskan larian... then ada byk gerai air suam, 100 plus, vico ader. makan plak ada gardenia.. so byk arr roti leh ambik. aku angkat 2 ketul roti, air 3 gelas.. pergh.. penat.. n dahaga giler..

abis sesi larian amal nie.. berjalan kaki semula dari padang merbok ke datatan merdeka.. so lintas arr bank rakyat.. senang je coz' jln mmg tutup tuk larian 1malaysia plak. kalu selalu camnie.. mesti rakyat mesia akan sihat selalu termasuklah aku. hehehehehe

pi plak makan nasi lemak tangling.. dekat2 area bukit aman tuh.. rase sgt confuse ngan peniaga2 melayu kat sini. langsung xder kerjasama antara diowang nie sampaikan kitowang nak order apa2 pun cam susah. kalu gerai cina aku rase xder masalah nie.. camner lah melayu nak maju kalu ada PHD nie..

pas antar member aku kat menara semula.. aku pun pulang.. terlampau mengantuk.. ingatkan nak gi cycling.. tapi keletihan melampau mengatasi segala - galanya.. pas basuh baju.. aku terus zzzzzzz sampai petang. makan apa yg patut then tgk tv n main game jer. baru ler rase aman hidup aku rase.

now tengah pk2 apa nak buat malam nie. esok da menanti kenduri kahwin. berderet2 kenduri aku kena attend.. sampai lah awal tahun depan nie.. huhuhuhuu.. selamat pengantin baru pada yg melangsungkan perkahwinan..semoga kekal hingga akhir hayat..

No comments:

Post a Comment