Thursday, December 2, 2010

Potluck n APpalam

Hari nie aku xder training futsal. seme org da sakit sana sini termasuklah aku. dedua kaki aku bengkak.. especially part lutut ke bawah.. maybe coz' x pakai shin guard.. then tangan aku pun sakit nak menaip pun payah.. even after pakai glove.. huhuhu...

aku ader meeting ops beserta potluck sekali. meeting cam biase.. penuh ngan gelak tawa ria sesama. aku ske wujudkan suasana yg riang, ceria n berdisplin time buat keje. bukannya sentiasa berada dlm ketakutan.. hahahaha.. walaupun aku nie mmg garang n sgt mematuhi displin..takkan aku nak apply kat staff sendiri.. lebih baik bersederhana.. so seme akan keje ngan gembiranya...horeeeyy.....

ada makan2 kat opis pas abis meeting. since aku ada separuh staff wanita, mestilah agenda makan2 x ketinggalan. kali nie tema pot luck ada bubur. so bawalah sorang sikit bubur, sayur cendawan, baby kailan ikan masin, telur asin, ikan bilis goreng, sambal kicap, sambal pedas, sardin gulung, puding, kuih muih... guys cam biase beli air kat bawah tu..siap ada panas n sejuk lagi.. plus kuih2 lagik..keria, kuih ketayap etc...

byk tu makan2 sambil ketawe.. ajak sekali budak2 dev yg masih ada kat sini. so kira rezeki lah saper yg dtg brf hari nie.. hehehe.. semenya sedap2 belaka.. abis.. lain kali boleh buat lagik pot luck.. aku ske... hahahahahah...

pas abis keje cam biase aku kuar ngan osmet aku tgk wayang. kali nie kitowang tgk citer tamil tajuk Appalam. Nama jer citer tamil tapi pengarah adalah Afdlin Shauki. kitowang berdua jer yg agak cerah..lain2 tu paham2 jer arrr.. separuh cinema nie penuh.. so kira sambutan menarik gak arr.. x cam citer melayu..sambutan agak menyedihkan....

citer appalam sebenarnya adalah citer Papadom.. cuma papadom versi melayu..n appalam versi tamil. maksud appalam adalah papadom.. so korang mesti boleh bayangkan jln citer nie lebih kurang sama cuma ikut kebudayaan masing2 so story line nie agak berbeza even objective adalah sama..

sesuai tuk tontonan seisi keluarga.. kalu x paham base tamil pun ok.. coz' most of time ckp omputih or subtitle lam base melayu pun ader. cuma part lagu tu..rasanya elok di translate sekali..so seme org paham apa yg dinyanyikan oleh diowang2 nie. bab gelak2 tu mmg adat..kalu xder..abis arr.. so agak kelakar citer nie berselang seli ngan perasaan sedih.. so selamat menonton.. pada pengemar movie arahan Afdlin Shauki.. kena tgk.. pada yg nak gelak2 ringan pun boleh tgk citer nie.. hehehheehehe

No comments:

Post a Comment