Wednesday, December 8, 2010

Salam Maal Hijrah

Hari nie cuti tahun baru islam. impian aku menjadi yg lebih baik dari yg sebelumnya. insyaAllah..amin....

Aku bangun seawal jam 5pagi.. malam tadi tido awal gak... lam kul 9 lebih aku rase.. sehari suntuk kat hukm tuh.. penat weey... nasib bukan aku yg sakit.. else.. sahih lagi penat dibuatnya...

pas abis siapkan seme keje2 opis.. then breakfast.. kitowang bersiap2 gi umah adik plak. hari nie dia buat makan2 tuk besday fiza n azim. byk gak food prepare cam laksam, mee hoon goreng, pulut kuning, rendang. aku cuma terdaya makan laksam jer.. coz' tuh favourite aku.. hehehehehe...

bermain2 ngan anak2 buah aku cukup mengembirakan ati.. even ada yg nangislah.. panjat n cekik leher aku pun ader. seronok sgt biler sekali sekala jumpa diowang nie. harap2 diowang akan sentiasa ingat kat aku nanti... huhuhuhuhu.... sebelum balik sempat lagi hulur duit belanja tuk beli kelengkapan sekolah diowang.

tahun depan yg sulung nak masuk asrama... ada sorang lagi jadik pengawas.. sorang masuk sekolah darjah2, sorang tadika.. nasib ada si kecik baru usia 2 tahun.. so bayangkan betapa byk perbelanjaan sekolah diowang nie.. aku hulur mana mampu..rasa x cukup lagik.. kasiktau.. sebelum abis bulan 12 nie.. boleh kasik lagik.. no hal.. insyaAllah...

destinasi seterusnya..ke bangi.. kedai peralatan bahan2 kek, kuih... byk2 benda ada jual kat sini.. huhuhuhu.. osmet aku beli acuan buat kek, tart, talam pizza, n doh pizza.. sikit hari lagi nak test buat pizza n kek plak.. x sabar rasanya.. apakah rupa nanti.. hahhahaha...

penat kat kedai tadi.. sempat lagik tuh singgah kat ice room.. apa lagik..makan ice cream ler sorang semangkuk.. aku nyer favourite blue beri ice cream.. yummy yummy..siap ada raisin lagik tuh... fuh... sejuk jer ati makan pelan2 ice cream nie.. hhehehe..

malam aku da sampai kat area menara TM plak. tunggu kawan2 team futsal nak pi makan kat thai base. kali nie aku yg lead.. so bawa kete punyalah perlahan.. coz' xmo ada yg sesat2 cam arituh.. akhirnya..seme skali sampai ngan selamatnya... huhuhu.. lega...

thai base mesti order yg favourite food cam sotong butter, udang butter, sayur campur, tomyam seafood, tauhu , ayam lemon, kerabu mangga, ketam masak sweet sour.. then berjenis2 air lagik.. aku cam biase mesti order air kedondong punya... hahahaha...

seronok sgt makan2 ngan diowang sambil borak2 itu ini.. ambik gambar memacam pose.. cam artis2 plak. flash berkelip2 sana sini.. hahahahaha.. adalah dua jam lebih sesi dinner nie.. esok plan nak jumpa lagik.. buka hamper plak.. huhuhuhu... seronoknya..

semoga ikatan persahabatan dikalangan team futsal kekal baik didalam court mahupun diluar court futsal. pasnih ada sesi training lagik.. huhuhuhu.. caiyok caiyok....

No comments:

Post a Comment