Sunday, December 12, 2010

Musim kenduri kahwin....

Now musim kenduri kahwin bermula.. start jer cuti sekolah... jln seme clear... cuti kahwin berlambak2 especially on weekend n public holiday.. Hari nie adalah tarikh yg cantik 12-12-2010. so ramai org buat kenduri pada hari nie. senang nak ingat kut nanti2 huhuhu...

aku bersiap2 pagi nie nak gi ambik mak. ada 2 kenduri kena gi ari nie. pertama kenduri sedara kat salak south dewan org ramai.. betul2 sebelah balai polis salak south nie. ramai sedara mara jumpa kat sini. nasib baik dtg awal sket.. so dptlah makan ngan amannya... plus sembang2 ngan sedara pastuh.

lauk pauk yg sedap... nasi beriani.. ayam masak merah , rendang daging, pajeri nenas.. yg istimewa adalah sotong masak sambal.. sotong kembang tuh.. pergh.. lazatnya... air plak ada 3 macam.. air tebu, oren, soya bean.. air mineral standard letak atas meja.. then ada plak bubur pulut itam.. kuih muih... meriah2 makan cam gini... selamat pengantin baru buat kazen2 ku.. semoga berbahagia.. kekal hingga akhir hayat...

kat sini dpt goodies.. berupa paperbeg yg ada gambar pengantin.. kipas tangan.. n kuih bakar yg besar ... sebiji sorang tuh... huhuhuhu... terima kasih kat tuan rumah yg sudi menjemput.. mak plak dpt jer bekalan tuk sambung makan kat umah... hehehehe...

kenduri kedua yg aku attend adalah kenduri staff sendiri. buat kat masjid wilayah, jln duta. time nie byk giler kete.. rupanya ada majlis akad nikah org lain gak buat. nasib aku pi kenduri yg betul. hahahahaha...

aku da x larat makan time nie.. tapi tgk hidangan kuih yg sedap.. tembikai merah membuka gak arr selera nak makan. air sirap plak sejuk sesedap rase tambah lah lagi aku minum byknya... huhuhu.. siap ambik2 gambar lagik ngan pengantin baru nie.. huhuhu..

lauk2 kat sini pun nampak sedap2 aku xleh makan..tapi aku tgk gak arr.. yg aku ingat ada acar, ayam masak merah, daging rendang gak.. lebih kurang..yg menarik nasi beriani..tuh..ada kacang pea...hehehehe... best best kalu makan nie... tapi perut dah penuh.... mana larat nak makan lagik.. tgk jer arr.. ambik syarat.. hahahaahaha...

goodies cam biase dpt kipas tangan n makanan ringan2.. then sempat ambik goodies tuk budak2.. ada gula2.. aku ske makan.. hahahaaha.. pasnih nak tuntut coklat dari pengantin nie.. bab dia janji... keh keh keh...

selamat pengantin baru kat chuya n sham.. semoga bahagia kekal hingga ke akhir hayat. jgn lupa masuk keje.. jgn cuti berlebih2an... hahahahaaha.. selamat honeymoon... selamat atas segalanya.. insyaAllah.. amin....

No comments:

Post a Comment