Sunday, December 19, 2010

Journey CH - Day3

Last day kat CH. still gak bangun lambat. maybe cuaca yg dingin.. buat aku x pasan hari dah naik matahari.. tapi kat sini. ngan hujan renyai2.. so aku nampak cam masih awal pagi lagik. lam kul 11am kitowang check out dari TM Resort nie. taktau biler lagik kitowang akan sampai kat sini.. insyaAllah umur panjang.. sampailah nanti..

Since nie last day kat sini, kitowang gi breakfast western kat kedai yg almost nak dekat ke brincang. X ingat plak apa nama kedai nie. aku makan english breakfast, ada roti bakar, telur mata kerbau, bake bean, sosej n daging salai. osmet aku makan nasi goreng, kepak ayam, sayur tomato n timun.

siap2 breakfast, kitowang singgah kat pasar pagi kat sini. jalan punyalah jammed. huhuhuu.. cucaca yg agak baik, ada nampak matahari walaupun rase sejuk tuh masih ader lagik. so ramai org kuar berjln2 time nie gi tempat2 yg menarik ader kat CH.

xbyk yg kitowang beli kat sini. strawberi wajiblah kan.. then bunga sket.. jagung rebus 6 ketul lagik. huhuhu.. harap2 pernalanan pulang berjalan lancar. on da way turun dari CH , kitowang singgah kat tempat org asli belli petai. boleh kasik kat mak esok nie nanti. uhuhuhu..

then kitowang singgah kat Chameron Valley Barat tuk minum teh. mmg ramai giler org kat tempat persinggahan nie. ada yg mengambil kesempatan pi melawat ladang teh kat belah bawah dari tempat singgah nie. cam biase minum tea strawberi sambil menikmati keindahan alam kat sini.

singgah kat R&R tapah on da way balik. makan kat shalala nasi lemak sedap gak time lapar2 nie. sambal yg x pedas membuka selera.. minum plak ice lemon. biler perut da kenyang barulah larat nak pi beli buah2an plak .jambu tanpa biji n jambu merah madu menjadi pilihan aku.

perjalanan pulang mengambil masa 1.5jam rase dari R&R Tapah ke rumah. alhamdullilah aku selamat sampai ke umah. sebelum jam 7pm. journey yg agak menarik walaupun cuaca sejuk, hujan sepanjang jalan ataupun sepanjang hari kat CH. semoga aku diipanjangkan usia tuk melawat lagi tempat menarik ciptaan Tuhan. amin..

No comments:

Post a Comment