Saturday, October 30, 2010

Converter paip...

AKu xder nak citer apa2 yg menarik hari nie.. melainkan nak pk kan camner nak repair kepala paip mesin basuh yg asik tercabut nie. aduss.. tiap kali buka jer air.. mesin basuh jln.. x sampai 2 min..dah tercabut.. habis melimpah ruah air kena mesin basuh, then mesin pengering sebelah pun kenalah skali...

so alang2 ada org nak ajak aku lunch sesama ari nie.. aku ikut diowang pi mv..sambil bawa kepala paip tu.. kut2 ada yg match aku nak beli kat kedai hardware ACE. kat sini ada macam2 brg DIY yg kita boleh beli. means beli n pasang sendiri. senangkan..takyah tunggu plumber or tukang kayu buatkan.. hahahaha...

dekat setengah jam aku berlegar2 kat area nie... carik2 mana yg berkenan n sesuai. last skali.. biler da fed up tuh..panggillah sales gal kat sini.. ish.. punyalah x membantu.. kena panggil salesman baru ok.. siap dia buka kuar dari sarung plastik n tunjukkan kat aku..camner nak pasangkan.. huhuhuhu.. so aku belilah...

abis sese membeli barang2 converter nie.. aku ikut join lunch kat little penang.. dulu duk kat tkt2 kalu x silap aku.. now da pindah kat ground floor..dekat ngan restoran cina.. n kedai kasut skatchers.. kalu aku x silap.. menu masih lagi sama....

yg pasti..aku rase cam x sedaplah plak..selalu makan sedap jer mee kari or kuew teow goreng kat sini.. apatah yg x kena.. lain2 order laksa, pai tee, rojak buah, abc, ais milo n cina tea for me.. makan minum sambil borak2... hehehe.. x abis gak makan sudahnya...

then aku ikut member aku nie gi tgk alat2 solek simply siti.. dia ckp nak tgk murah ke.. mahal ker.. x sampai 5 min aku gi toilet dia dah kuar.. dia ckp... xler murah mana pun.. cuma murah dari brand yg dia selalu pakai jer.. hahahahahahaha...

balik opis..perkara pertama aku buat mestilah repair paip nie dulu.. biler dah pasang seme cam instruction salesman tadi.. mmg jadik.. biler buka jer paip air.. aduss... air still lagik menitik2 keluar.. sakit tul hati aku tgk..

apalah yg silap lagik nie.. aku pun mulalah try n error dekat sejam ... still gak xleh lagik..last skali aku pasang semula alat2 yg asal.. baca manual yg diowang kasik arituh.. pahamkan betul2.. cubalah gak dekat setengah jam....

taraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa... akhirnya menjadi.. hehehehe.. x sesia usaha aku yg x mengenal erti putus asa nie.. rugi ler x baper ringgit beli converter paip tadi.. tapi at least puas ati aku... bolehlah basuh baju cam biase.. esok ke lusa nanti nak try lagi basuh baju..tgk apakah yg akan berlaku.. heeehehehe....

No comments:

Post a Comment