Monday, October 4, 2010

Islamic Kitchen...Bangi..

Aku ader lagik sesi open house kat opis member di Menara TM. pi gak ler coz' da desak2 nie.. sebelum tu aku gi kat tmpoint menara nak ambik CDMA nyer set. huhuhu.. bebetul aku mengamuk hari nie coz' aku kena gi ambik kat TMPoint Melaka, Jln Gajah Berang. lagiklah aku berang dibuatnya..dari KL ke Melaka semata2 nak ambik set CDMA nie.. sampai kat tkt19 aku sambung mengamuk kat PO CDMA nie plak..

nasib kat sini member aku nyer open house. so aku xleh luahkan kemarahan aku yg sebenarnya.. else sure terbakar opis Kaulat nie.. byk gak food yg ader.. ada 4 jenis kelompok food diowang atur, dari introduction mengkam, food dari siam nie.. then mee bandung, soto.. then group desert cam pai, kek, kueh.. then group air.. buah.. last skali paling byk.. heavy food cam laksa, nasi dagang, rojak singapore, nasi goreng tomyam, mee hoon goreng, mee goreng, rendang, lemang, ketupat..etc.. berjela2 kalu nak list seme food yg ader...

aku makan mana yg aku xmakan ler cam rojak singapore, laksa, meehoon goreng..lain2 tu..xleh masuk.. then ambik sikit desert, buah, air.. mengkam tu aku makan le sebagai introduction..ala daun kaduk campur bahan2 then kunyah2 makan.. burrpp..kenyang giler dibuatnya.. thanks to PO yg ajak aku open house..

then malam aku singgah umah baru. letakkan lampu2 n accessori toiletries. cepat2 balik n terus pi living depot coz' ada masalah ngan curtain. kejap jer settle problem curtain nie.. kitowang beli barang2 cam door bell, kunci mangga, paip air panjang, kunci lam umah. huhuhu.nie jer da dekat rm300.

abis sesi2 beli barang nie.tentulah kena dinner plak kang.. kali nie ader kedai baru yg kitowang nampak berdekatan ngan living depot bangi. kedai nie namanya islamic kitchen. selalu kitowang pi..tapi x buka2...kali nie da buka. so apa lagik menyinggah lah kat sini plak.

sebaik jer masuk lam kedai nie.. bersesuaian ngan nama kedai.. akan terdengar alunan ayat2 suci Al-Quran. hati yg serasa panas akan menjadi sejuk jer. Alhamdulillah.. menu yg ader plak ada pelbagai. daripada mexican, itali, sampailah kepada local food semenya ader. kalu kiddies meal lagik best.. siap ada menu ben 10 nugget lagik.. hahahahaha..

kitowang pillih makan mee goreng pak ayub dan buttered prawn special. mee goreng pak ayub nie lebih kurang cam mee goreng mamak, cuma guna mee yg special sket.. ada kueh, ayam dan udang. tapi nampak agak berminyak.. kalau buat kering lagi sure sedap.. hehehe..

butter prawn set plak adalah kombinasi nasi putih, telur goreng, keropok dimakan bersama2 ngan butter prawned. osmet aku yg order, dia ckp pedas n bolehlah makan. bagi pengemar butter prawn boleh lah mencubanya kat sini.

air plak aku rembat air apple campur asam boi panas...tapi yg dapat suam2 je... then osmet aku nyer kalimansi ngan asam boi. patutnya sedap..tapi maybe asam boi nie x blended skali jadik rasa air nie cam kureng jer...

harga plak..boleh tahan arr.. bagi food n drink yg kitowang order rega lebih kurang lam rm40 sajer. so pepandai arr korang nak pilih food aper yg ader kat sini. ada yg mahal n ada yg sederhana.. tepuk dada.. sakit arr.. tanyalah selera.. hahahahha...

tapi yg best makan kat sini.. servis laju cepat n cekap. environment menarik byk kerusi meja..selesa arr.. n terutama ada bacaan ayat2 Al-Quran.. jadik kalu makanan sampai lambat pun xder lah nak marah2 sgt kan.. time aku kat kedai nie org mmg ramai dtg mkn.. yg pastinya melayu n islam.. syukur...amin...

bolehlah seisi keluarga datang makan kat sini sekai sekala coz' variety food yg byk.. lebih kurang cam makan kat western restaurant.. tapi lam harga kurang sket.. hehehe.. selamat mencuba..

No comments:

Post a Comment