Thursday, October 7, 2010

Kedai kelantan...ikea...

Menariknya hari nie... aku gi tempat makan baru time lunch. kedai nie terletak berdekatan ngan station komuter pantai dalam kalu x silap. dulu kedai nie atas bukit, buruk, x come arr kata org.....

sekali nie aku pi.. fuyoo...sudah ada kemajuan yg sgt bagus. kedai yg besar dan cantik....kipas merata2... ada 2 bahagian..satu atas.. satu bawah.. naik tangga arr kalu nak gi bahagian atas tuh.. kemas, bersih... seronok mata memandang...

lauk pauk kedai nie pun byk.. daripada masakan utama gulai kawah sampailah kepada ikan bakar, ayam,etc.. kemudian ada corner ulam ulaman bersama bermacam2 jenis sambal..cam sambal mangga, sambal tempoyak, budu, sambal belacan..letak lam kapal....hehehehe...

mmg berselera sungguh makan kat sini. x mengenangkan aku xleh makan byk nasi... aku rembat ambik ayam goreng rempah n ikan kembung bakar. cicah ngan sambal mangga, kuah percik.. adusss...nasi plak buh plak kuah lemak ketam.. mengigil2 aku makan... hahahahaha...

bagus betul bisness kat sini.. sgt2 maju.... aku x pasti berapa lama aku x dtg kedai nie.. tapi progress kedai nie mmg menarik minat aku.. kalu kita berniaga.. daripada kecil2an..sampai leh buka kedai yg cantik molek nie.. aku rase respect abis kat tokey kedai nie.. usaha gigih tangga kejayaan... insyaAllah.. amin...

petang gak aku pi ikea beli brg2 lagik tuk umah.. plan nyer beli carpet kecik n rak barang jer..end up beli macam2 brg.. cam biase arr kan... biler da tgk itu ini itu ini.. sambar jer arr.. selagi duit ader nie. da abis duit nanti..duk dediam.. pandang jer.. hahahahahaha...

cam biase arr kan dinner osmet aku banjer kat ikea nie.. mesti kena makan meatball with fries, ada jem strawberry with kuah yg lazat, kepak ayam, sandwich salad n desert. minum air mineral pun cukup nie.. nanti x larat nak balik plak.. hehehehe..

x kuar pun barang2 lam kete.. simpan jer.. nanti esok terus pi hantar umah baru.. aku mmg x larat nak angkat kuar masuk barang dah.. harap2 semenya boleh settle secepat mungkin.. aku ada aktiviti yg da tertinggal byk nie.. hmm.... amin....

No comments:

Post a Comment