Thursday, October 21, 2010

Meletup jua akhirnya...

Keje cam x best hari nie. ngan ubah itu ini.. then tukar plak maps.. huhuhuhu.. sakit jiwa aku.. then kena lagik buat e-learning..kali nie bab etika plak..ish.. haruslah berjam2 aku kena spend time nie.. akhirnya aku berjaya siapkan juga.. walaupun nak maki sebakul pun ader tgk soklan2.

aku nak citer pasal pemasangan kitchen cabinet fasa terakhir. whereby nak pasang table top n sinki. sebelum tuh tong gas seperti dijanjikan.. so oklah.. on time. 10 min kemudian table top dtg.. so bermula keje2 habuk nie.. dari dalam umah sampailah ke luar umah berhabuk.

lam masa sejam lebih barulah habis keje2 pasang table top nie. siap ngan polish table top, buh silikon kat tepi2. so perfect keje diowang nie. time nie aku masih cool lagik. sampailah time diowang pasang hob (dapur) n sinki.

aku tgk diowang angkat hob..n letak..itu jer.., uiks..mana plak kepala tong gas nie.. satu bala dtg.. kenalah aku gi beli kepala tong gas plak.. samer paip... then clip nak pasang 2 hujung paip bersambung nie nanti. huhuhuhuhu.. aku agak meletup tapi masih lagik kecik...

aku betul2 meletup biler diowang ckp.. sinki nie diowang x pasang. so saper nak pasang? aku pasang sendiri ke? biar betul. aku call ler kontraktor kitchen cabinet ne.. dia ckp.. itu keje plumber.. then kontraktor yg pecah dinding tuk paip air kata nak sambung..;..

aku pun pi ler turun bawah.. carik uncle ben.. dia pun terperanjat arrr..apsal plak dia nak pasang.. ish.. selamber.. dia ckp dia pasang belah bawah jer.. atas paip nie dia xmo pasang.. lagipun dia ckp.. nak pasang xleh coz' takder space yg cukup nak letak barang2 water trap...

aku call lagik kontraktor kitchen cabinet nie tuk sekian kalinya. kali nie aku betul2 meletup.. marah giler.. aku maki cukup2.. aku da ilang sabar... baper lama aku bersabar.. kali nie xleh jadik.. dah nak siap kitchen cabinet aku yg beribu2.. terbantut bab sinki plak. so kena osmet aku take over.. aku xleh handle lagik...

aku da set beberapa appointment hujung minggu nie..semenya sabtu pagi. memula org maintenance akan dtg pasang water trap yg da buruk nie.. seme skali tukar.. then panggil org astro dtg tuk betulkan balik setting decoder nie..makin lama makin byk channel hilang.. huhuhuhu.. then panggil org mgt tgk umah nie..dah siap renovate.. so boleh dapatkan balik deposit umah sebanyak rm3k tuh...

tetiba aku dpt call.. katil tatami aku akan dtg next week.. happynya.. kaler pink tuh jgn marah.. hahahahaha... x sabar tunggu katil nie sampai.. so nanti lengkap arr barang2 yg kitowang pesan nanti.. so abislah gak duit2 seme.. puas hati.. kurang2 10 tahun xbeli brg2 perabot nanti.. hahahahaha..

No comments:

Post a Comment