Friday, October 29, 2010

Spageti Olio with prawn

Hari2 berjalan cam biase.. pi keje n balik keje.. cuma hari nie aku mendapat perkhabaran yg mengembirakan ati.. claim kete da approve.. so bengkel boleh mula order barang n repair kete aku.. huhuhu.. biler aku tanya berapa jumlah claim tuh.. rm12K.. huhuhu.. nasib ader insurans kete.. else.. tergolek hanjing dibuatnya... hahahahaha..

byk gak barang2 kena tukar.. cam bonet, condenser, bumper depan.. etc.. yg lain2 tu aku x sure apa yg mahal sgt sampai riban2 tuh.. so NCB aku hangus.. tahun depan kena beli insuran baru.. huhuhuhu sahih mahal.. kalu dgn NCB 55% pun aku bayar seribu lebih.. kalu new.. lagiklah kena lam dua ribu lebih agaknya.. hehehehe....

malam nie aku plan makan spageti olio. bahan2 sema da beli semalam.. so osmet aku prepare apa yg patut.. aku tolong rebus fetucini.. tukar selera dari spageti biasenya.. huhuhu.. time rebus melekat2 x ingat walaupun da taruk minyak.. hmm.. then ada yg keras.. ada yg lembut..cam masak x sekata.. adey..camner nak buka restoran itali nie.. hahahahaha...

masak olio mmg paling mudah dan ringkas.. cuma perlukan pasta yg da direbus..then goreng ala2 manja bersama bawang putih yg dipotong halus2, cendawan, pepper, olive oil, kalu nak pedas boleh letak paprika or cili api.. then kenalah ada haiwan yg patut2 cam udang sotong ayam daging... etc.. terpulang pada selera memasing...

sambil tgk citer transformer makan olio cepat jer abis.. huhuhu.. makan buah2 lagi.. tembikai susu kuning n jambu... air suam..cukup arr tuh.. kang bertambah2 ternakan lemak aku nanti.. hahahahaha... selamat mencuba seme.. boleh tukar2 olio nie kalu pandai arr.. ikut kreativiti memasing...

No comments:

Post a Comment