Saturday, October 16, 2010

Yong Tau Foo

AKu attend makan2 ngan ex boss, ex colleague, n bakal ex lagik. hahahaa.. rasa sgt berlainan skali.. biler seme org mempunyai visi dan wawasan yg berbeza.. dan aku masih lagi disini. lebih dari 14 tahun.. kena pk kan juga.. adakah aku perlu berubah dan melangkah ke alam lain.. or sampai pencen macam nie.. huhuhuhu....

petang plak jumpa kawan2 lama.. ada yg suspect kencing kotor.. or batu karang base yg comel sket.. or buah pinggang.. kalu da parah... nasib baik detect awal2 lagik.. harap2 akan cepat sembuh.. dengar ckp doc.. minum air kosong byk2..termasuklah aku skali.. kalu nak hidup lama.. amin....

malam singgah kat kedai lampu HOS. diowang pun xleh pasang lampu yg aku beli harituh. means bukanlah aku x reti nak pasang.. tapi something wrong with lampu nie punya barang2. so ahad/isnin nanti dia ckp dia akan cuba pasang set yg lain, n call kitowang tuk tunjuk canmner diowang pasang nanti... hehehehe..

seterusnya pulang ke kampung plak. sebelum sampai umah, sempat singgah makan kat kedai yong tau foo. kedai nie milik org melayu aku rase. besar tersengam indah.. 2 tingkat lagik tu. kat area cheng .. kalu korang reti arr. aku pun x reti nak kasik location tempat nie... coz' aku sendiri x familiar... org lain tunjukkan jln.. hahahaha..

kedai nie mmg jual yong tau foo sebagai menu utama.. menu2 sampingan x byk sgt.. inipun aku tgk xleh nak cater. lembab semacam jer servis. maybe kekurangan staff buat kedai nie cam x best. other than dat, kedai nie mmg sedap coz' jual bermacam2 jenis yong tau foo samada makan berkuah or rebus gitu2 ajer. disamping tu ada gak peniaga tumpang jual otak2 n kentang pusing2 tuh..

suasana persekitaran yg sesuai bagi seisi keluarga, berdua or kawan2 tuk makan2 kat sini. mmg luas n byk kerusi meja. cuma kekurangan staff buat org yg kurang kesabaran akan tercecah tahap2 nyer.. hehehehe.. bolehlah recommend korang makan kat sini coz' bukan senang nak carik kedai yong tau foo milik org melayu yg halal nie..

selamat mencuba..

No comments:

Post a Comment