Saturday, October 2, 2010

High Tea at Equatorial Hotel

Alhamdulillah aku dpt agak byk jemputan makan2 hari nie. Ada open house hari raya sampailah kepada house warming + open house. Terima kasih atas jemputan semenya...Semoga tuan rumah murah rezeki selalu kerana kasik org makan. amin..

Dalam byk2 jemputan tu aku cuma pi high tea tuk celebrate besday org tua osmet aku plus besday along osmet. Since both her parent celebrate same day n celebrate past besday for da bro.. kenalah buat besar2 sket..

so osmet n adik dia decide buat makan2 kat hotel since family nie ske bab makan2. aku pun join skali arr... agak ramai gak org attend high tea kat sini since ada function n meeting skali. Kitowang dpt 2 meja yg agak menarik corner lot since ada sorang jer budak kecik umur setahun lebih nie... hehehehe...

food kat sini agak byk gak. daripada desert, fruits, porridge, dim sum sampailah kepada lauk pauk yg berat2 cam sotong, ayam boxing, mee, nasi goreng, sayur, soup, roti2, ulam2, pasta...etc.. x larat nak list down semenya...

byk gak arr aku makan.. esp. sotong goreng.. fuh.. besar2 tuh.. rasanya cam sebesar lengan budak dah ler tu potong besar2 plak tuh. ayam boxing ala thai pun sodap. cicah plak ngan sos thai.. mengigil makan... lain2.. aku makan desert n salad yg byk. nasi pun aku ambik sesudu.. sama gak ngan mee .. ambik sket sgt.. else sure aku x larat nak rase food yg lain2 plak..

dari kul 12 sampai kul 4 ptg rasanya kitowang bersidai kat sini. aku siap leh bace paper, main internet, tido2 lagik. yg lambat coz' ada yg dtg lambat, then suap budak kecik lagik.. so mmg lama giler.. last skali aku makan roti yg ada kismis ngan roti kering apatah..sedap jer.. panjang lam sekaki.. then kurus n kering.. sedap arr gigit2 sambil menunggu nie..

jgn memain.. kat sini pun ada fountain choc.. diowang letak mushmallow, prune, tembikai, tembikai susu tuk cicah ngan choc nie. tapi aku makan buah2 nie gitu jer. then makan choc nie asing.. hahahaha... ada nangka lagik tu... sedap.. manis..

x rugi arr dtg high tea kat sini kalu betul2 boleh makan byk. 4 jam tuh..duduk2 sambil makan borak2... bolehlah bagi aku. refa plak rm42++. so lebih kurang lam rm50 gitu ler.. kalu warga emas plak separuh harga.. jadik mmg berbaloi bawa mak ayah kat sini. korang pun leh lar dtg gak makan2 sini.. hehehehe...

malam plak aku pi makan2 roti john n ayam golek lagik... then sempat plak order ikan bakar pari portugis. hhehehee.. nie kira selingan jer coz' aku xmakan byk mana pun.. sajer berjalan2 malam hari coz' panas siang plus tido agak byk pas balik high tea tadi.. hahahahahaahhaahaa....

No comments:

Post a Comment