Thursday, October 7, 2010

JM Beriani lagi...

Betul2 menyirap darah aku hari nie. Nasib aku pose.. else sure aku maki cukup2 makhluk nie. aku da ler dpt balik awal lepas meeting coz' boss kata balik cepat kalu berbuka. sekali aku turun kat parking tgk kete aku kena block. cam sesia jer aku turun awal2 nie.. dekat sejam aku menunggu..

aku da report kat guard.. ntah apa benda nak cari lam list nombor kete nie belong to whom plak.. adey.. panas ati aku.. xder intercomm or announcement ke kat building nie.. sekali dekat sejam tu.. kawan opis aku nampak aku cam nak meletup.. dia ckp dia rase dia tau saper nyer kete yg block kete aku nie..

ramai org nampak aku cam nak telan org dah.. diowang cuba nak tolong tapi xleh coz' makhluk nie parking tarik handbrake.. else.. sure diowang da tolak kete nie ramai2.... lam panas2 petang..bayangkan lar.. betapa hangatnya ati aku.. rasa nak tendang kete nie kalu kat luar.. or pecahkan cermin kete nak turunkan handbrake..

sabar3.... hans.. at last dekat time seme org nak balik.... baru makhluk nie turun.. terkedek2.. minta maaf cepat2 alihkan kete.. aku xleh pandang lagik dah.. terus memecut 140km/j . sampai kat federal highway jammed da teruk2... huhuhuhu....

nasib aku betul2 baik ari nie..jln clear sampailah depan menara TM.. then tersenguk2 cam biase.. osmet aku pun dpt tempias kemarahan aku... sorry ler.. aku betul2 bengang giler..plus marah menyala2..

petang sebelum berbuka singgah dulu umah baru letak barang2... then cepat2 kuar sebelum hari gelap, beli air kat kedai runcit.. then teruskan perjalanan ke bangi tuk berbuka.. cam biase mesti berbuka kat tengah jalan.. so itulah kegunaan air yg aku beli.. hehehehee...

ari nie berbuka kat JM Beriani, Bangi. Apalagi nak diorder melainkan menu utama beriani.. tapi waiter ckp berianida abis..kena tunggu dekat setengah jam. so aku order lah tauhu bakar, air limau panas, ais bandung sirap.. baru tauhu bakar sampai.. tetiba nasi beriani pun sampai gak.. adey..

tolak tepi dulu tauhu bakar nie.. aku terus mengadap nasi beriani bersama ayam goreng rempah, daging beriani, acar buah.. marvelous.. sedap x terkata.. tambah plak makan ngan kuah kuah beriani daging.. pergh.. x pandang kiri kanan dah...

burrppp.. kenyang giler.. langsung x sentuh tauhu bakar.. nampak cam sedap.. tauhu bakar..letak kuah kacang.. kalu selalunya letak kuah cili jer.. nie yg original tauhu bakar letak kuah kacang.. nanti balik aku makan ler.. kalu ader ruang lagi kat perut2 nie.. hahahahaha...

malam berlalu pantas... aku cuci baju.. makan buah2an.. n mengira2 nak bayar tuk barang2 umah baru.. minggu depan rasanya barang2 nie sampai.. insyaAlla..abis lah penderitaan aku patutnya... hahahahaa.. aku nak bersiap2..tukar minda tuk pi bercuti hujung minggu nie.. hehehehe.... selamat malam.. mimpikan yg indah2....

No comments:

Post a Comment