Tuesday, October 19, 2010

Cuti2 santai

Bermulalah percutian aku pada ari nie. pas antar osmet pi keje, then aku breakfast kat kedai mamak. hari nie makan tosei n telur setengah masak 2 plus air limau. sahih sakit perut petang nanti.. huhuhuu..

then aktiviti2 memunggah barang dari kereta ke umah bermula. dekat lima or enam trip aku angkat barang2.. penat usah dikenang. berpeluh2.. panas.. then baru nak duduk2. org kitchen cabinet dtg.. bermulalah penderitaan aku...

diowang buat keje pasang cabinet nie dari kul 10 pagi sampai kul 3.30 petang. so selama tuh gak ler aku kena bertahan dengar bunyi mesin potong papan, drill sana sini.. bingit giler telinge aku rase. nak pecah pun ader. sabar jer arr..

aku plak sibuk bace email2 keje nie. nak buat n reply lagik.. x konsentrate langsung. lam kul 1pm org sony plak dtg. so diowang pasang tv n sound system plus blu player. canggih2.. leh dgr radio kalu xmo tgk tv. bunyi pun sedap.. walaupun aku x ske bising2 nie..

siap aku mintak tolong pasangkan ps3 skali dah alang2 diowang dtg tuh. hehehe.. pasnih bley aku main ps3 kat umah. byk lagik game nak beli nie. pagi tadi kan aku dah angkat tv sony tuk main game nie. cantiknya gambar.. cam nampak real jer. tuh ler kelebihan beli game original compare to cetak rompak.. hahahahahaha...

aku x berjaya nak pasang astro nyer connection. so kena tunggu osmet balik baru buat operasi lagik. malam biler cable seme da ader, operasi diteruskan lagik. bukan senang rupanya nak memasang nie. sound speaker x berbunyi plak biler pasang ngan astro.. adey.. camno nie.. kena tunggu abang sony tu dtg lagik skali gamaknya...

biler astro dah berjaya pasang, siaran plak x cukup. separuh dari channel tv x dpt.. cuma channel2 tertentu jer ader. aku pun x paham. da call 2 kali customer servis astro.. buat ikut arahan..tapi xmo gak.. hmm.. tgk apa yg ader udah2 ler.. esok cuba lagik..


keje2 pasang kitchen cabinet terhenti biler seme da siap pasang. now tunggu org pasang table top. seminggu ambik masa nak potong batu2 granit tuh.. pasang nanti diowang ckp lam 1/2 jam jer. adey.. nak ambik cuti lagik or xyah nie.. hmm...pk kemudian arr.. hahahahaa..

now kena tido.. da penat.. sehari suntuk..

No comments:

Post a Comment