Wednesday, October 27, 2010

Public transport

Untuk pertama kalinya.. aku akan pi keje naik public transport. since aku ader meeting kat menara, so aku x singgah ke opis. terusanlah bertapa kat menara sampai balik nanti... huhuhuhuhu...

jadik.. perkata pertama aku buat..mestilah call cab.... daripada 10 nombor cab yg aku dpt daripada website, cuma 2 jer yg valid. yg lain2 tu samada nombor org lain, fax number, nombor telah ditamatkan perkhidmatan.. apo lah.. website x update nie.. ish.. selamber.. hahahahaha...

aku jrg call taxi. so kira pengalaman ler berurusan ngan radio cab nie. memula call satu nombor.. ada org angkat.. then ckp nak call balik biler dpt info.. unfortunately.. celcom plak bermasalah time2 gini.. adus.. camner diowang nak call balik nie.. nasib ler aku ader cdma hp.. dapatlah call lagik satu nombor..kali nie amoi yg pickup ckp. taxi on da way.. kena extra charge rm4.. aku setuju jer arr. nanti lambat plak nak pi keje...

perjalanan dari umah ke hentian lrt yg terdekat adalah x sampai 15 min aku rase. nak nak plak pagi kan.. huhuhu.. rm12... driver taxi tu add extra rm3 jer. meter tu tunjuk rm9.70.. bolehlah tuh.. janji aku selamat sampai ke hentian nie. since aku lapar.. so aku berhenti makan kat hentian lrt nie dulu... dah kenyang baru sambung lagi journey.. hehehehe

aku naik lrt star ke hentian bandar tasik selatan. coz' xder hentian star yg pi ke kl sentral. huhuhuhu.. star lrt cuma charge rm0.70 jer. murah kan.. dah tu.. x sampai 5 min menunggu.. lrt da sampai.. x sempat nak tgk sana sini.. 5 min lagik da turun station bandar tasik selatan.

dari sini..aku kena turun star lrt n naik komuter ke kl sentral. tambangnya murah gak. rm1.60 kalu x silap aku. bab menunggu komuter nie mmg lama giler. lebih dari 1/2 jam . sampai nak kempis bontot aku duk atas bangku batu nie.. makin lama aku tgk makin ramai org menunggu.. penat n letih menunggu.. baru komuter sampai...

perjalanan agak cepat gak..lam 20 min sampai.. dpt ler chance naik komuter yg dikhaskan tuk wanita sahaja.. kaler pink design.. cantik.. cuma ramai gak lelaki lam couch nie.. x paham base melayu ke.. or base inggeris pun ader tulis gak.. maybe kena tulis lam base cina n base tamil baru seme org paham. or maybe lelaki yg masuk kat coach nie buta huruf.. ahahahahahaha..

biler sampai kat kl sentral.. wowww..ramai nya org berulang alik..samada menuju ke lrt, bas, teksi, keretapi. aku pun kena gerak sama menuju ke station lrt putra plak. kat sini tambang dari kl sentral ke kerinci station adalah rm1.60. xder lah mahal sgt.. bolehlah.. xlama menunggu, lrt pun sama.. aku x sempat nak tgk pemandangan..dah kena turun semula.. huhuhu.. then menapak ke menara opis aku lam 10 min gitu...

aku kira2.. tambang sorang nak pi keje pakai public transport cam aku buat tu dekat2 rm15..baru satu hala tuh.. balik lagik.. dah dekat rm30.. huhuhuhu.. mahalnya naik public transport.. kalu aku naik kete pun aku rase x semahal tuh kosnya.. teksi yg paling mahal aku rase.. kena improve lagik.. bus plak bukan masuk seme kawasan taman kan.. hehehehe..

itulah serba sedikit pengalaman aku naik public transport.. nak ckp eficient pun lrt star n lrt putra... komuter xleh harap.. taxi plak mahal.. so korang agak2 ler nak gi keje pakai transport aper yer.. huhuhuhuuuhu.. balik da penat.. aku xder tgk tv pun..pas makan.. layan sembang sat.. then zzzzZZZZzzzz terus.. penat...

No comments:

Post a Comment