Wednesday, October 13, 2010

Masalah demi masalah...

OK.. now aku kena gi ambik geran kete plak. kat sini cabaran yg agak kritikal. memula aku gi balai polis.. ambik salinan report n hantar kat company insuran nie. seterusnya aku kena gi kat bank ambik salinan geran kete depan belakang. memula aku gi kat bangsar nyer bank.. then.. diowang ckp da hantar kat HQ plak kat Jln Raja Laut. Aku pun pi ler ke sana.. kat sana mmg aku dpt geran.... masalah lain plak timbul....

nak kena dptkan cop dari myeg coz' aku renew roadtax guna online. org bank minta pi kat jpj berdekatan which is maju junction. aku jln kaki jer arr x sampai 100 meter pun jarak bank ke maju junction nie.. tapi coz' panas berpeluh2 gak.. dah sampai kat jpj nie.. diowang ckp xleh buat.. kena pi myeg kat bandar utama... huhuhuhuu...

aku menyirap darah betul.. punyalah menyusahkan... so aku patah balik gi kat bank. nasib org bank nie bersimpati.. dia ckp.. ambik jer terus geran nie..pegang sendiri.. so aku kena pk2... nak gi banfar utama kul baper plak nie....

tetiba org yg nak pasang langsir call.. ckp da ader depan umah.. so aku kena patah balik ke umah tuh.. mintak tlg uncle ben bukakan pintu dulu.. kasik org langsir nie buat keje diowang...

sesampai jer aku kat umah.. retak hati aku.. tgk wallpaper nie terkoyak.. mahal tuh... penat semalam tgk wallpaper x abis lagik.. seme org x mengaku ... mmg mati2 semenya ckp x buat.. then takkan terkoyak sendiri.. nak marah saper pun xtau arrr..

abis jer org langsir, then org maintenance plak masuk.. then perabut.. then... sesi menunggu keje2 diowang memasang barang2 nie plak.. siap ada sesi bergaduh lagik.. aku xleh pk apa2.. kesedihan wallpaper terkoyak.. lebih mendalam.. hmmmm....

dah lepas kul 6 lebih..baru seme org2 nie balik.. almost complete dah barang2 yg aku order.. now left kitchen cabinet n katil pink... hehehehe... aku duk kat umah nie sampai kul 8 lebih. cantik pemandangan waktu malam kat sini. then nampak org bermain futsal n berenang. aku duk berdiri kat coridor melihat keindahan alam ciptaan Tuhan... sejuk sket ati aku....

malam pi makan kat jm beriani.. habislah diet aku..dah ler minggu depan nak pakai baju no 3.. haruslah aku x attend meeting kalu baju nie x muat pakai.. hahahahaha...

No comments:

Post a Comment