Saturday, October 16, 2010

Seoul garden lagik..

Apa nak buat weekend nie. pk2 sambil berangan.. kena panggil breakfast. makan 2 keping roti canai comel2 jer bulatnya. then relaks bace paper pasal belanjawan 2011. saper pregnant pasnih dpt cuit 3 bulan. aku leh bygkan.. operation aku kalu sorang cuti 3 bulan.. abislah lingkup unit aku. hahahaha.. lain2 bley dpt pelepasan tuk ibu bapa sebanyak rm5k. syukur alhamdulillah..

then aku mandi2. terus kuar pi bandar. tujuan nak gi ambik cdma set yg aku tersalah pilih locatin. instead patut aku pilih ambik kat menara tm. aku pilih ambik kat melaka plak. so kenalah pi redah cari tmpoint jln gajah berang kat bandar melaka tuh. huhuhu..

since aku x familiar ngan bandar melaka nie, so org lain yg drive. aku kan xder kete for about 3 to 4 weeks. so memula pi post opis, then bank , then celcom.. then beli top up card , last skali baru gi tm point nie. nasib nampak time celah2 deretan kedai nie.

aku terlupa plak nak bawa document tuk ambik cdma set nie. nasib petugas kat TM Point Melaka nie baik2 jer layan aku. lam 1/2 jam baru urusan seme selesai. aku kena gi gak kat menara tuk register 1515 internet. so barulah aku leh pakai rasanya. now set nie aku simpan arr dulu. ada kelemahan.. tapi PO ckp semenya ok.. tengoklah nanti..

lunch dekat kul 2 petang kat seoul garden. mmg happening, org pun ramai giler ler plak time2 gini. cam biase kali nie tukar strategi makan. aku ambik ayam/daging/udang dulu. xmakan ball2 nie dulu. then ambik dimsum last skali baru makan fish2 ball.. itupun x byk aku ambik. masak2 nie mmg aku ske sampai abis tangan2 aku meletup2 kena percikan minyak.

lebih dari 2 jam sesi makan2 nie. daripada makan ball2 nie..beralih pada makan desert plak. memula ambik ice cream, then buat abc plak. walaupun x berapa nak jadik abc aku nie.. aku belasah letak seme food yg ada, buh jer arr susu, gula melaka, sirap merah n hijau. apatah rupa.. belasah jer arr makan... minum air ntah baper gelas aku pun x kira..

abis sesi makan2.. berjln2 sekitar mahkota parade nie. aku mmg ske bab2 berjln lepas makan nie. at least xler rase senak perut nanti. then plan nak gi praktis suara kat green box.. dasyatnya.. full house. tgk org berderet2.. so jln2 ler lagik sampai lenguh kaki. balik umah.. terus zzzzZZZzzz.. penat x ingat punya...

malam gi makan roti john.. n ayam golek.. mana lagik..kalu x kat pantai klebang.. hehehehe.. sedap.... mmg favourite makan kat sini... ditiup angin pantai... kedai nie terletak kat seberang jalan daripada pantai. kalu siang leh nampak pantai..kalu malam plak. nampak arr bot2 nelayan bersepah2.. tersadai..

abis makan.. apo lagik nak buat.. balik tgk tv.. n zzzZZZzzz ler.. good nite..

No comments:

Post a Comment