Monday, October 25, 2010

Sesi mengemas

Xder menarik yg aku buat pada hari cuti yg berbahagia nie selain daripada mengemas rumah. pagi2 da turun ke tkt bawah jumpe uncle ben.. nak buat pintu dapur n grill lubang2 temok yard. ramai gak org yg dtg harinie kat showroom uncle ben. then siap pesan lagik kat uncle ben to fix our sink yg terbengkalai tuh.....

then org mgt dtg check umah.. everything nampak cam smooth except komen2 yg x berapa serius.. tapi impact..kalu x buat..x dpt balik deposit renovation. bangkai tuh.. aku da agak yg akan failed adalah pemasangan compressor aircond. aku pun xpaham naper diowang nie ske buat keje byk kali.. xmo wall plug siap2 tempat yg aku da komplen harituh.. kan kena dtg semula... haish.....

org astro dtg xlama kemudian.. part nie mmg best.. coz' gangguan siaran yg kitowang facing adalah disebabkan movement soket astro tuh. so ada interuption noise yg agak tinggi menyebabkan kitowang dpt tgk sesetengah channel jer. ini seme salah uncle ben nyer kontraktor.. adey.. sakit jiwa aku.. so dia pasang cam satu alat tuk buang noise signal tuh.. baru ler ok.. then wiring astro pun salah beli.. tukar jer arr terus.. kena charge rm50.. oklah puas hati dpt tgk siaran astro yg elok n sedap mata memandang.. hahahahaha...

part ketiga adalah org maintenance dtg. time nie diowang kena tukar seme skali water trap lam umah nie. coz' pasang yg besi mmg karat n almost nak tanggal. so aku suh tukar yg plastik. senang nak jaga sket.. kalu kena air xder lah kembang kan or berkarat. huhuhuhu.. sejam gak benda2 nie dibuat.. bunyi bising lagik.. habuk terbang merata2 lagik... penat penat....

kena kemas lagi sekali biler seme org2 nie da balik.. adey.. sampai aku xleh nak gerak.. terlampau penat..nak gi makan pun xlalu.. nasib osmet aku nyer adik dtg.. so dia tolong kitowang beli food n kemas apa yg patut2... huhuhu...

malam aku kuar.. gi makan.. plus rehatkan minda yg penat... main pool 3 games.. then balik.. xder nak tgk tv ke apa lagik.. terus zzzZZZzzz......

No comments:

Post a Comment