Monday, October 4, 2010

Open House lagi...

Hari nie adalah hari yg panjang bagi aku. seawal pagi aku kena gi ambik mak kat kg. nasib bertolak awal so xder lah stuck lam jammed teruk2. sepanjang perjalanan agak panas gak coz' matahari cam terik semacam sure petang2 nanti hujan lebat2.

patut dari kg melaka terus pi umah akak aku ader open house tapi kena singgah dulu kat seremban gi umah sedara mak. nak bincang2 pasal jual beli tanah. huhuhuhu.. sure aku leh mati kebosanan menunggu org tua2 berbincang nanti. tapi tekaan aku silap.. mak berurusan ngan sedara tua beberapa tahun jer dari aku, so mmg lawak gaban citer ngan diowang nie. xder lar seteruk yg dikatakan org... hahahahahahaha...

sejam dua gak arr menyembang ngan diowang nie. xder lar garang mana pun tapi bab org melaka cakap negeri sembilan..tau2 jer ar... sure kuat suara memasing... padahal 2 ke 3 org jer berbual.. tapi cam 10 ke 20 org bersembang.. hahahaha.. nasib time balik seremban x jammed lagik. so cepat2 keluar dari seremban dan menuju balik ke umah akak aku plak.


kat umah akak aku... cam biase arr.. food melimpah ruah.. adik2 aku, akak2 aku, anak2 sedara bersama mak aku mmg cukup2 memeriahkan open house nie. xyah ajak ramai2 org pun.. dah bising giler biler memasing buka mulut. time makan jer ada bunyi2 senyap.. tapi bab bersembang, gelak ketawe, kuat mengalahkan ada 20 org lam umah tuh. nak2 plak kalu yg pompuan yg sembang.. adik2 laki aku xder lah kuat mana sembang pun. ipar aku pun jenis senyap jer..

aku makan gak arr serba sikit seme2 food yg ader nie. daripada nasi beriaini ngan ayam negro, dalca, acar timun, ayam goreng, satay, spageti bolognese meat ball, buah anggur, air bergas cam biase.. then strudel... pergh.. maut tuh makan2 kat umah akak nie.. mau bertambah 2 ke 3 kilo berat aku kalu asik makan cenggini.. hahahaha...

abis sesi2 makan.. akak aku tapau plak food tuk makan malam. huhuhu.. seme yg aku makan tadi ditapaunya lagik. adey... nasib balik nie osmet aku n adik dia ader.. else sure aku xleh nak habiskan food yg ditapau plak. balik terus pi hantar mak balik umah.. then aku beransure pulang ke rumah sendiri arr..

on da way balik umah, singgah ambik osmet n adik dia kat hentian bangi dulu. kat umah sambung makan lagik arr.. hehehehe.. sikit jer aku leh masik. selebihnya aku makan tembikai.. sambil tunggu chelsea lawan arsenal.. makan2 junkfood dulu.. last2 aku terlelap terus..hhahahahaa...

No comments:

Post a Comment