Tuesday, October 19, 2010

cuti santai part 2

Hari kedua aku bercuti.. aku pi singgah opis.. ada keje sket kena buat. plus isi borang appraisal part 2.. then bace2 email lebih kurang. check system.. ish.. mmg xleh nak run.. heavy giler..so aku kena stopkan job tu.. dan sambung petang nanti.. hehehe.. kalu aku biarkan job nie executed, sure seme online akan slow cam kekura terbalik.. hahahahaha....

aku patut kuar ngan k.pah kul 10 pagi. tetiba org sony nak dtg plak. so aku bergegas balik. nasib org sony tu dtg earlier n settle within 10 min jer. now tv aku da bersambung ngan sound system. pasnih tgk tv sure bergegar punya. hehehehehe...

then aku kuar ngan k.pah kul 11.15 pagi. kitowang pi pertama kompleks. nak kena beli topi yg patut pakai ngan baju no 3. huhuhu.. topi ngan aksesori siap jahit badge almost rm150 duit aku terbang. kalu kena buat bush jacket.. rm1K lagik melayang.. nasib x kena buat lagik. dekat kul 1 lebih semenya siap.

then aku kena bergegas balik semula ke umah coz' org nak hantar oven, microwave, hob and hood nak dtg plak. ntah camner cina installer datang lagik awal dari brg2. coz' org lain yg bawa barang. org lain yg hantar brg.. huhuhuu... lebih dari kul 3 gak arr barang baru sampai. aku da naik bosan menunggu.. cina tuh apatah lagik...

lama gak arr cina ni nak pasang.. paling teruk adalah hood. xmo dgr ckp aku.. so dia kena buka n pasang lagik sekali. rasanya dekat 2 jam baru siap pasang hood jer.. then nak pasang yg lain2 mau dekat kul 7 baru siap. cina nie siap minta air plak. dia bernasib baik coz' osmet aku ada beli air mineral lebih. so kasik jer arr..

fridge lum on lagik. apapun xder lar air sejuk. semenya air beli.. hehehe.. sesiap jer cina nie punya keje.. aku cepat2 tutup pintu..nak berkejar gi makan plak. sehari suntuk xmakan ooo..asik makan ring ring nie mana nak kenyang. hahahaa.. lagipun aku mmg xmo mkn nasi coz nak pakai baju no 3 punya pasal... kui kui kui....

destinasi seterusnya adalah mv. da plan ngan osmet jumpa kat kapcee jer. telan apa yg patut2 kat sini dan terus pi guntinng rambut. harap2 oklah.. pendek sket dah rambut.. nak pakai topi beli tadi siang.. hehehe...

balik umah.. perkara pertama aku buat adalah pakai baju no 3 dari atas kepala sampai ke hujung kaki. pergh..lega.. nasib baik baju nie masih lagik muat nak sarung.. kena kasik buncitan nie kempis sket.. baru elok.. suar.. kasut... topi semenya da ok..

astro kat umah nie buat hal lagik. nasib ada beberapa channel masih lagik boleh tgk. else.. sure aku kena main game ps3 lagik.. bilerlah astro nie nak ok.. esok kalu sempat aku nak pi report kat management.. nak kena panggil lagik uncle ben.. fix beberapa benda lagik.. pasang hook, tukat ncb tuk 40Amp, cuci semula bilik air depan n bilik air lam bilik. cuci semula lantai yard.. yg penuh kesan2 cat.. huhuhuhuhuhu.. byk nie...

selamat malam... time tuk aku berehat plak.. esok menanti meeting askar aku.. haaaaaaa.. tidakkkkkkkkkkkkkkkk.....

No comments:

Post a Comment