Monday, January 10, 2011

AJL 2010

OK... sebelum kita berciter panjang lebar pasal AJL... ahad aku xder buat apa... serious... x kuar dari umah..breakfast.. osmet aku prepare salad telur , then pizza... huhuhuhu.. pagi2 dah makan pizza..pagi ke? dah kul 12 rupa2ya.. hahahahaha..

seterusnya tgk movie.. main game.. browse paper online.. then lunch kul 5pm.. or lunch plus early dinner. osmet aku prepare nasi, ayam fajitas ala2 mexico, telur goreng kicap with green pea.. mmg marvelous.. makan time lapar..semenya abis.. hahahaha.. thanks to osmet yg rajin memasak...

malam.... kunyah cereal.... rasanya sambil tgk AJL.. actually aku x baper nak tgk AJL nie tapi bab osmet aku nak tgk.. so kenalah tonton sekali kan.. else aku lebih main game online jer malam2 nie..

Pembukaan AJL.. mmg best.. nyanyian otai2 start ngan Fran... even badan sedikit kembang..tapi suara mantap beb... Nash... kalu dah takleh nak tarik tinggi udah2 ler bang ooii.. seme org paham faktor usia.. biler bunyi nak pecah tu..rase nak tutup tinger pun ader..

M.Nasir selaku ketua juri... mmg layak jadik ketua.. suara yg mantain.. gaya mantain... very cool.. tersendiri dlm fashion baju yg menarik dipandangan mata.. maybe gaya seorang ayah yg mempunyai anak2 yg meningkat dewasa.. ur are the best man....

persembahan lagu2 yg bertanding aku rase ok2 kut. aku ader x pernah dengar lagu2 nie pun ader.. yg lagu2 pernah aku dengar pun so-so ler bagi aku. takder killer song yg boleh di dengar sepanjang zaman....

persembahan artis2 yg bertanding pun boleh dikategorikan cam caca marba.. terlampau nak menang kategori persembahan or mmg lari dari tajuk. macam2 gaya n idea keluar.. mmg bagi aku cam hilang keaslian persembahan biler terlampau sarat ngan persembahan.. nak komen sekeul2 pun rasanya cam malas...

ini pertandingan nyanyian or lagu? or both? fikir2lah sendiri... apapun tahniah pada seme pemenang. mmg result unexpected.. tapi kalu dah ketuanya M.Nasir.. aku rase diowang2 yg jadik juri malam tu mmg susah nak kasik saper pemenang.. bravos n kudos.. semoga kemenangan ini menyuntik semangat ahli2 karyawan menulis lrik lagu yg bagus, menjadikan melodi nyanyian yg enak di dengar, gilaan sepanjang masa...

pada yg x menang.. jgn berkecil hati.. bukan karya anda x bagus.. or nyanyian anda x mencapai tahap yg di ingini juri.. tetapi.. saingan hebat2 belaka.. janji korang akan lebih berusaha lagik.. menjadi lebih baik dari sebelum2nya.. seandainya rezeki anda tiada di AJL, rezeki anda berada ditempat2 lain.... insyaAllah..

Penutup AJL mmg marvelous bila 3 diva sepanjang masa mengambil tempat. cam diowang2 nie plak yg bertanding.. Suara ketiga2 diva nie mmg marvelous.. sejuk hati mendengar, lontaran2 yg mengusik kalbu.. itu baru suaranya.. kalu tgk persembahannya... first skali kak pah.. or maybe dah hajjah..pakai tudung da ok.. tapi apsal muka nampak berlainan sekali..

zz cam biase nyanyian mmg x mengecewakan.. kena ingat.. dia dah ader baper org anak.. dah baper byk urat2 putus.. so biler xleh tarik tuh.. kening pun x terangkat cam dulu.. paham arr gak.. apapun zz still da best...

dato ct mmg suke menyanyi.. kasik ler lagu apapun sentiasa murah ngan senyuman dikala mengalunkan irama balada malaysia nya.. lagu2 lain pun mengusik nostalgia. kalu dato ct bertanding, mmg ada chance lar menang punya.. all the best to dato ct.. semoga bakal dikurniakan anak2 yg soleh.. insyaAllah.. amin...

No comments:

Post a Comment