Sunday, January 16, 2011

Paintball

Seteleh berehat panjang dirumah pasal keje malam.. aku rase aku mendapat tenaga yg secukupnya tuk aktiviti hari nie .. paintball.. hehehe.. jarang2 sekali ada org ajak main nie.. so biler dah ada org offer tu.. xleh lepaskan peluang.. mesti jadik punya walau apapun yg berlaku.. hahahahaha.. sanggup tu cancelkan meeting komuniti kat sini.. keh keh keh...

perjalanan aku bermula jam 11am... aku dijadualkan akan bertemu member kat station petronas taman melati.. berdekatan ngan mcd n byk deretan kedai2 makan. since aku hanya makan roti kat umah tadi, jadik aku breakfast kat samuri satay kajang. 10 cucuk sate ayam plus ketupat sebiji, timun, air suam. pergh.. kenyang seh.. ramai gak org kat sini walaupun cam awal lagik nak makan sate.. hehehehe..

abis makan sate, member pun sama.. then sembang2 dulu sambil tunggu org lain plak sampai. aku tengok jam dah tunjukkan dekat kul 1pm.. janji kul 1pm nak main.. mana diowang nie.. aku dah bersemangat waja nie... hahahaha.. terbayang2 lebam2 yg bakal kena nanti.. takutkan member2 lain pun ader.. kah kah kah..

member seme da dtg.. lam 3 kete.. semenya menuju ke area UIA, gombak. bersebelahan jer ngan UIA.. so senang nak carik jalan. kat tepi jalan akan nampak.. Paintball... Selamat Datang.. lupa la plak apa nama tempat nie.. hehehe. ade dusun buah2an.. king ali ke apatah.. hehehe..

ada 2 jenis tempat futsal kat sini.. satu yg ala2 hutan.. ada pokok2.. tong2, tayar lama2 bersusun jadi kubu.. satu lagik plak yg mmg real hutan.. pacat seme ader.. so pilihlah yg mana korang berkenan.. kitowang pi yg ala2 hutan .. xmo ler kena pacat lagik.. tambah sakit biler kena bullet nanti.. hahahahaa...

setiap org akan dibekalkan 500 butir bullet atau peluru yg akan memecah kaler kuning biler kena sasaran. tapi nie bukan kekal pun..so dun worry kalu main nie.. boleh dibasuh atau tanggal bila cuci.. tapi lebam tu.. kekallah bulat2 lam seminggu dua aku rase.. hahahahaha...

so dengan 500 bullet, kitowang main 3 game. dlm masa 3 jam abis seme sesi game. mmg seronok. adrenalin aku betul2 buatkan aku berpeluh2 satu badan. maybe dengan pemakaian mask kepala, safety jacket kat badan cukup buat badan aku jadik panas. mmg selamat punyalah dari kena tempat2 yg sensitif.. eehehehehe..

aku rase pasnih sure aku akan main lagik.. so slowkan sket main futsal. game nie memerlukan kekuatan mental n fizikal gak. yer arr.. nak naik bukit.. rolling, aim mana nak tembak, kena elak dari kena tembak lagik.. semenya amat memuaskan ati aku.

abis sesi game paintball, ada plak sesi makan. dengan pakej rm80, aku diberikan 500 bullet n makan sekali. disediakan nasi lemak with telur rebus separuh, sambal, timun, ikan bilis goreng n air mineral yg amat sejuk sekali.. huhuhuhu.. pasang plak kipas yg besar tu.. mmg selera gile makan... hahahaha..

kesimpulannya... aku dpt 2 lebam bulat2 jer.. 1 lebam x baper nampak.. total 3 ler kena kat area peha n betis aku.. hahahahaha.. memula kena mmg x sakit.. balik nie..dah baper jam.. berdenyut2 tu.. lebam birat.. nak ambik gambar pun x selesa.. else sure aku dah post sekali..

so, korang leh try main paintball plak.. tuk keseronokan, dpt jumpa kawan2 baru, aktiviti sihat yg best.. selamat mencuba.. adios..

No comments:

Post a Comment